1 1/2 dag gjorda

Medlem
1 1/2 dag gjorda

WOW vilken måndag! Först föreläsningar på förmiddagen och efter lunch lite bondpermis. Jag stack så fort jag hade chans till skidshopen och hyrde mig en snowboard. Cirka kvart över ett var jag på väg upp i sittliften för första gången på flera år. Det var en skön, om än lite ringrostig, känsla att sitta där i liften och ha snö under fötterna. Inte den bästa snön, det var rejält blött i backen, fast inte trögåkt. Jag åkte utan sällskap i några timmar innan resten av gänget var på väg ut i backen. När de var på plats träffade jag en trevlig kvinna från umo.se och vi åkte sedan ihop en stund.

Efter att ha blivit trött i benen och rejält blöt om fötterna åkte vi upp till toppen och till nästa event, skoteråkning! Det var första gången för mig men det gick jättebra! Instruktören sa helt självklart efter turen att det där hade jag gjort lite mer seriöst tidigare. Han blev nog lite paff när jag sa att det var första gången. Jag hängde med på ytterligare en tur och den blev lika rolig som den första, rejält med mersmak!

Vid det här laget hade mina blöta fötter gjort sig påminda fler än en gång. Lite viltskav i pitabröd och livemusik av Partypolarna och sen bar det av ner igen. Jag passade på med några sista åk men vid det här laget var det mest på ren vilja och för att det antagligen dröjer länge till nästa gång.

Kvällen blev ungefär som i går med lite häng på hotellrummet och sen vidare ut till baren för lite gemenskap. Spriten tog jag det dock lugnt med då jag inte vill göra om huvudvärken från i dag.
I morgon ser det ut att bli en intressant dag och på kvällen blir det stor galamiddag. Ser jag fram emot

Sov gott

#blogg

1
Skriv svar