Recenssion: Volbeat - Beyond hell / Above heaven. ROCK

Medlem
Recenssion: Volbeat - Beyond hell / Above heaven. ROCK

Tjoo, länge sen något skrevs nu, tänkte att det är dags för ett nytt så here it comes.

Drog hem Volbeats nya skiva igår och körde över till telefonen. Hade inte allt för mycket höga tankar om detta och att det säkerligen mest skulle låta som de senaste två skivorna då det var ett lyckat koncept.
Första låten som börjar dunda ut ur hörlurarna är '16 dollars' och inte allt för överraskad så låter det som förrut. Men jag tänkte att jag ger detta album en chans istället för att byta till något annat så jag låter det rulla på.

Första låten är som sagt som dem andra skivorna och tidigare låtar som ni har hört med Volbeat, men allt eftersom upptäcker jag att dom faktiskt är lite annurlunda, det är lite hårdare, lite högre, lite snabbare.
När man se kommer till låten 'Evelyn' så blir man mycket glatt överraskad. Volbeat har faktiskt tagit ett steg längre med denna skiva och slänger in en hel del nytt, kör lite expriment.
Låten 'evelyn' är mycket hårdare än något vi tidigare hårt med Volbeat och det är väldigt bra faktiskt.
Dom blandar growlande och mer distade gitarrer med den klassika volbeat rocken.

För att summera denna skiva lite snabbt; Detta är helt klart det BÄSTA jag hört med volbeat och efter att ha lyssnat genom skivan klättrar den högt på min lista över 'best-so-far-this-year' lista.
Dom tar risken och försöker göra något nytt med sin musik, dom gör det lite hårdare och dom gör det riktigt bra.
Jag känner att volbeat verkligen har lyckats denna gång och deras experiment är inte skrämmande utan endast glatt överraskande.
Dom som har varit fans av volbeat sedan tidigare kommer absolut inte bli besvikna och dom som inte har tyckt om dem tidigare tror jag faktiskt kan komma att göra det nu.

#blogg


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

1
Skriv svar