PS3's PS2 emulering?

Medlem
PS3's PS2 emulering?

Long story, short. Råkade sabba min PS2 i helgen och vill veta hur PS2 spel funkar i 3:an. Grejen är den att jag har lite NTSC spel till PS2 och iom att jag sabbat min PS2 så funderar jag på att köpa en PS3 istället för att köpa en ny PS2 och chippa den och istället köpa en NTSC PS2 på ebay. Planen är då att spela PAL spel på PS3 om det nu funkar utan problem och sen spela mina NTSC spel på PS2 NTSC.

Så ni som är ägare av PS3 kan gärna så berätta lite om det fungerar helt smärtfritt eller om det blir sämre och så för då kan jag lägga ut några hundra mer och köpa PAL PS2 och chippa istället.


signatur
Medlem

För mig är Racthet & Clank 3 inte lika flytande som i PS2:an, vilket är irriterande, sen har jag för mig att online-funktionerna i PS2:ans spel inte fungerar i PS3:an. Dessutom finns det en lista över vilka spel som fungerar samt vilka som inte fungerar.
T.e.x. mitt Ratchet & Clank har denna status: Bör fungera på PLAYSTATION®3 med regelbundna problem, så det är kanske därför det inte flyter som det gör...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

1
Skriv svar