På en bra plats
Det har gått drygt månader sedan jag återupptog träningen. Och jag har försökt, försökt och... försökt. Nya mål varje vecka, nya tankar, nya metoder, nya... jo, allt har varit nytt. Givetvis har det blivit pannkaka (mmm... gott!) av mycket. Men nu är jag på en bra plats.
Jo, för att hitta rätt måste man försöka och hitta nya vägar. Det som fungerade för mig 2007 kanske inte är alls lika inspirerande 2011. Promenader har till exempel varit något som jag förkastat: "Om det går snabbare att springa, varför ska jag då gå?" Men det är en bra grej. Tävlingsdjävulen och powerwalks är en utmärkt kombination.
Jag har haft kortsiktiga och orealistiska mål. Men jag vill framåt, ro allt i hamn och spränga omöjliga barriärer. Då är det svårt att leva i nuet. Varför inte då ta det bästa av två världar? Kortsiktiga och realistiska mål samtidigt som jag har storslagna planer för löparåret 2012. Det viktiga är att förstår att jag bygger grunden inför det som komma skall här och nu.
Den här veckan har jag till exempel "femmilakliv" som tema. Med promenader och löparpass ska jag komma upp i 50 kilometer. Hittills efter tre av sju dagar: 22. Och ledmotivet framför allt" finns alltid med i bakhuvudet. Kanske kör jag till och med igång "Biggest Wii Fit Loser" igen – även om det blev pannkaka sist. Allt är möjligt.
Här kommer ett annat ledmotiv. Disney liksom. Töntigt men fint.
En Bamseponny av folket