Magmusklerna testade och de stod pall!

Flakmonkey
Magmusklerna testade och de stod pall!

Eftersom mina nedre magmuskler syddes ihop under min bukplastik så har jag undvikit att anstränga dem trots att jag har kunnat träna sedan två veckor tillbaka. Det är ju onödigt att riskera något och det skule ju kännas fantastiskt onödigt att överanstränga sig för tidigt så att något skulle gå upp. Därför har jag fått nöja mig med cardio-träning men eftersom det har känts så pass bra med magen när jag sprungit och stort på crosstrainern så bestämde jag mig igår för att köra mitt första gympapass följande morgon dvs idag.

Nu ses kanske inte det som någon tyngre form av träning och det är helt korrekt, men det kändes som en alldeles perfekt början eftersom de trots allt är en hel del core-träning (mage/rygg) samt armhävningar och såna grejjer. Sen är det ju fantastiskt kul och mångsidigt också eftersom de går igenom hela kroppen under ett pass i hyggligt högt tempo som även sätter konditionen på lite prov.

Hursom så gjorde jag i varje fall som jag bestämde mig för och masade mig upp ur sängen 05:30 för att komma till Friskis och Svettis vid Ringen i Stockholm 06:30 då de öppnar. Passet började ju som vanligt och efter lite uppvärmning på löpbandet så måste jag ändå säga att det gick så som jag vågade hoppas ungefär. Jag förstod ju att det skulle gå otroligt segt jämfört med hur det var för två månader sen och det gjordet verkligen. Speciellt så var det just situpsen och armhävnigarna som inte alls gick lika lätt som tidigare, men det positiva är att det trots allt gick utan att jag kände någon annan smärta än den man får av muskler som brinner av trötthet.

Så ja det finns väl inget annat att säga än att träingen gav mig precis det besked som jag ville ha nämligen att magmusklerna står pall och att jag kan börja damma på med träningen där. Däremoet så känns det inte riktigt läge att börja med cirkelfysen ännu, det är jag helt enkelt inte i form för, skulle ju ha träningsvärk i en vecka efteråt. Men snart så, då kommer man vara med där och slita som en gnu igen, det kan ni hoppa upp och sätta er på!

#blogg

1
Skriv svar