Vadå kan inte???

Medlem
Vadå kan inte???

[b]Många kvinnor håller säkert inte med, någon kanske är snickare eller elektriker eller bilmekaniker eller vad man än vill bli för det är bara att köra![/b]
Bra, nu när varningar har gått ut kan vill jag tacka en kollega till mig som jag hade en givande lunch med, vi kan kalla honom för Nils, så låt oss dyka ner och grotta lite i vad vi tycker...

Vi tjejer är bra på att fråga om hjälp för vi kan ju inte för att det är för svårt medan en kille säger jag bryr mig inte (eller både-och får båda? hmmm intressant tanke) och lika sorgligt är det i alla fall. Människor som bara gett upp allt motstånd och handlöst lägger över det på andra att lösa deras problem. (Mac användare och konsol entusiaster) (fyi äger ett xbox360, never online)

Man ska aldrig vara rädd att fråga om hjälp, men ta inte det för givet och bara säga hjälp så fort något dyker upp (du framstår som en lat och korkad person) och tjejer vi är bättre än så.

Sjukdom: Jag kan inte, hjälp mig. Invänta nästa gång jag inte kan och bara få hjälp, easy.
Botemedel: Visa hur man gör så jag lär mig!
Posetivt: Du får kunskap, ökad självkänsla och du behöver inte oroa dig för att verka dum, hjälplös och korkad.
Negativt: Vet ej, du kanske anses vara flata cuse you man'ed up! Men bry dig inte om det!

Jämförelse: Jag slutade använda PC för Mac är mycket enklare...
Lathet. Punkt.

Högst upp på min önskelista är: En ny skärm till min dator! 27" annars kastar jag den!
Näst upp på listan: Skaffa en as cool tattuering men jag säger inte vad det är för då snor ni säkert den idén.
Längst ner: Att människor runt omkring mig ska sluta fråga om hjälp och istället säga lär mig hur!

Dubbelmoralen tittar fram och jag inser ju efter hälften av det jag skrivit att jag vill ju att folk ska komma till mig om hjälp... annars blir man ju av med jobbet så kollegorna får mer än gärna fortsätta ringa för då kan man gå bort till dom, dricka en kaffe och bli glad i tanken av att man underlättat deras arbets dag... Hybris som det kan heta.

Nu ska jag spela BO och gotta mig i alla kills jag får, bara vägra att "prestiga" (w/e om det inte stavas så) för att jag klarar mig med 6 klasser, utan att få guldklädsel till vapen (ser ut som nåt som ligger i mammas byrolåda för fa-an) och njuta utav gemenskapen av att ja det här spelet är nice.

Och kom ihåg, lite mögel på kanten gör inte hela osten dålig! // L3nN4

#blogg

1
Skriv svar