Taktisk Realism: Goda värderingar

Medlem
Taktisk Realism: Goda värderingar

Taktisk Realism äger! Det tog mitt hjärta i #Call of Duty 4 och jag minns hur förvånad jag blev av att bli utkickad ur (min gamla klans) server första gången i 5 min jag spelade där (hade tydligen tre varningar på mig så den var berättigad). När jag kom tillbaka bad jag om ursäkt och jag läste reglerna. Älskade dom och fortsatte spela där.

Att spela efter reglerna är produktivt och enar en klan, alla är där under samma premisser och det finns ett stort intresse av att hålla samman "familjen", hur brokig den än är.
USA baserade klaner har ofta den bestämmelsen att det ska vara barnvänligt och inget svärande, bra tänkt där, ungdommar kan lära sig för mycket otrevligheter och utveckla alldeles för dåliga betéenden (vi vet ju hur korrumperande lite ord på internet kan vara för känsliga tonåringar).

Tonåringar är redan förstörda till största del och kan till en viss del bilda sina egna åsikter men barnen då? Under min tid i klanen, besök i andra klaner, så var det intressant att se så många barn (från 5 år och uppåt) som spelade krigsspel och inte hade någon som helst koll på regler eller ens brydde sig om att följa dem. Dålig uppfostran!
Plus! Sist jag såg åldersgränsen skulle det vara 16+... enligt mig kan en 12 åring få spela vid god uppfostran då man säger "Tack för maten" och plockar undan tallriken! (Jag kommer nog bli en super jobbig morsa men det skiter jag i för rätt ska va rätt)

Visst vi pratar om ett spel, men ett barn som bara tycker att regler är skit och inte följer med strömmen utan bara provocerar har inte lärt sig mycket på dagis.
Tycker att vett och etikett skall spegla allt man gör, finns det regler så spelar du efter dom annars går du ifrån det och hittar där du kan få va hur du vill! Kom inte och förstör andras kul för annars borde du få fett mycket stryk och sitta i skam vrån!

Så Taktisk Realism tycker jag nog är den mest väluppfostrade spelformen på dessa premisser.

Vad tycker du? Är Free For All kanske mer din grej och "spawnrapa" andra kul?

Va inte rädd för att svara.... // L3nN4

#blogg

1
Skriv svar