Halo: Reach är nästa spel till rakning

Flakmonkey
Halo: Reach är nästa spel till rakning

Tanken var egentligen att jag skulle ha börjat spela #Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies igår men eftersom min DS tycks vara sönder så fick jag helt enkelt ta något annat ur hyllan och börja lira det istället. Så jag scannade lite snabbt igenom vad som fanns att tillgå och fastnade relativt snabbt för #Halo: Reach. Inte så mycket för att jag tror att det är det spelet jag kommer ha roligast med utan för att det skulle vara skönt med ett traditionellt och välgjort FPS som jag mer eller mindre kan ta mig igenom utan några större krussiduller.

Sagt och gjort så har jag nu suttit med det igår kväll samt idag på morgonen för att vakna lite och hittills är det mer eller mindre precis som jag förväntade mig. Skulle jag dra till med en gissning baserad på min erfarenhet av Halo-serien så skulle jag tro att jag tagit mig runt halvvägs in i spelet och fram tills nu har det varit väldigt likt sina föregångare. Inte för att det är något dåligt, jag gillar ju serien som helhet, men jag ser verkligen fram emot att få ta mig igeonom de sekvenser som Mats skrev om i sin hyllningsrecension förra året.

[video=5393]

Så fram tills dess kan jag bara konstatera att det som vanligt är musiken som jag gillar bäst och den "episka" känslan som den förmedlar. Fick gåshud första gången jag hörde titelspåret till Halo på min Xbox och även om känslan inte är lika påtaglig nu så känns även Halo: Reach som ett bevis på vad bra och framförallt passande musik kan bidra med till en spelupplevelse. På det negativa kontot finns främst vapnen som jag inte tycker har tillräckligt med umpfh. De känns lite som ofarliga ärtpistoler, speciellt när det senaste FPS:et jag lirade var #Killzone 3 lät precis så dödliga som de var.

Men men, hittills är det i varje fall en trevlig bekantskap som jag inte kommer ha några som helst problem att kämpa mig igenom och om det ökar ännu några snäpp som det sägs att det ska göra så kan det ju bli riktigt riktigt kul

#blogg

1
Skriv svar