The Africa Culture Mega Party 2011

Flakmonkey
The Africa Culture Mega Party 2011

Ett av mina mål det här året har varit ett pröva på nya saker och haka på om någon föreslår att hitta på något istället för att sitta hemma och softa. I stort så har det kanske inte slagit ut riktigt som jag ville. Visserligen så har jag ju gjort mycket som jag inte gjort förut, men jag borde definitivt ha gjort betydligt mer känner för när jag väl vidgat mina vyer litegranna så har jag fått mångfallt tillbaka och som av en händelse är gårdagkvällen ett lysande exempel på just det.

Den spenderades nämligen med en kompis på The Africa Culture Mega Party 2011 som gick av stapeln på Münchenbryggeriet. Så sent som i onsdags hade jag ingen tanke på att gå dit, jag visst inte ens vad det var, men när hon var förbi på torsdags och nämnde att hon ville gå men saknade någon att gå med så hakade jag på direkt. Vad fanns det att förlora? Visst jag har ingen koll på kulturen, men hon förklarade att det skulle bli mycket glada människor och mycket dans och den som känner mig vet att jag inte begär så särskilt mycket mer än så av en kväll.

[ia=27263; large]

Precis så blev det ju nu också och mer därtill för det var en helt ny upplevelse på många sätt och vis. För det första så var det helt fantastiskt att vara på en konsert där i princip alla dansade och hade otroligt kul. Det var inte bara en massa människor som lyssnade på musiken utan de skakade rumpan som aldrig förr, jag inkluderad. För det andra så var det en sån otroligt härlig blandning på människor. Det var en smältdegel av 18-åriga svennar blandat med inflyttade afrikaner och äldre par i 60-årsåldern och alla umgicks och kom bra överens. För det tredje så kändes det helt prestigelöst alla bara hade kul och dansade som de själva ville. Vissa var ju otroligt duktiga medan andra saknade taktkänsla helt men det spelade ingen som helst roll, huvudsaken var ju att de hade kul.

Så kul hade jag verkligen och jag måste även säga att jag uppskattade musiken som i princip var helt ny för mig. Det var dancehall, swagga, mbalax, zouglou och andra stilar som jag i ärlighetens namn hade svårt att höra någon skillnad på. Självklart föll inte allt mig i smaken, men även om så var fallet så gick det ändå att dansa och ha roligt till så det var bra så ändå, och när det var bra på riktigt så gick det ju inte att sitta still

[ia=27264; large]

Det är helt enkelt bara att konstatera att så länge jag följer mitt eget råd om att pröva på nya saker och vidga mina vyer så kommer livet att vara gött. Självklart kommer det inte alltid att slå lika väl ut som igår, men vad gör det om det nu inte skulle vara så jättekul? Då vet man ju i varje fall att det inte är något som faller en i smaken och man är en erfarenhet rikare och det är värt mycket i sig tycker jag.

#blogg

1
Skriv svar