Crysis 2 Multiplayer förhandstitt PS3

Medlem
Crysis 2 Multiplayer förhandstitt PS3

Nu när Crytek stängt ner multiplayer demon till Crysis 2 för PS3 då de vill fixa problemen vissa haft innan release så är det dags för en ordentlig förhandstitt på spelet.

Efter att ha spenderat ett antal timmar med spelet och hunnit bli rank 10 så känner jag att jag har tillräckligt med kött på benen för att kunna rekommendera folk att köpa spelet. Jag tror att det kommer bli ett bra spel med roligt multiplayer. Det uppenbara är väl att börja med grafiken och kommer man in i spelet med förväntningar som att det ska se snyggare ut än Uncharted 2 så kommer man att bli besviken. Men om man sänker sina förväntningar till att det ska se bättre ut än CoD:BO så blir man istället positivt överraskad. Jag tycker spelet ser bra ut och är helt klart nöjd med vad Crytek presterat även om en del av mig längtar till att se Uncharted 3 och den underbara grafik det kommer bjuda på. Men nu är det Crysis 2 vi ska prata om så tillbaks till det.

Även spelmekaniken tycker jag är bra, striderna är snabba och det är ett bra flyt när man tar sig fram. Har sett att vissa klagar på att man dör av bara några kulor, men detta är snarare det som blev den största överraskingen för mig då jag varit rädd att man skulle vara tvungen att skjuta någon med tre skott i huvudet för att få död på denna. Så är inte alls fallet utan bara ett par träffar räcker, och får du in en träff i huvudet så är det kört. Sedan så är träffsäkerheten när man skjuter riktigt bra, man kan inte springa, skjuta full auto och ändå träffa en motståndare flera hundra meter bort. Detta är så skönt, att även om man står still och skjuter i bursts med vapnet så är det svårt att träffa. För är det något jag hatar med CoD så är det just att alla vapen är lika träffsäkra som ett prickskyttegevär. Folk kommer säkert klaga på detta men för mig är det helt klart något positivt. Sedan känns det mer som att vapnen faktiskt inte är ärtbössor, vilket det faktiskt kan kännas som i andra shooters ibland.

Med detta menar jag till exempel att de låter kraftiga, men framförallt så är det svårt att träffa om man för sig, speciellt med tunga maskingevär och när man träffar väggar och liknande så ser man partiklar lossna och skapa ett moln där man träffar. Detta gör mycket för att förbättra känslan i spelet. Att springa väldigt fort, hoppa över ett tak och glida fram längs marken till en motståndare som försöker träffa dig bara för att skjuta honom i bröstet men hagelbössan och sedan fortsätta framåt känns väldigt tillfredställande och som jag tidigare sagt så känns det som att det finns ett flyt i hur man tar sig fram. I andra spel så känns det som att till exempel dra sig upp för en kant stannar upp rörelsen och sedan får man börja ta sig fram igen, så känns det inte här.

Nu till det negativa, jag har haft lite problem med att ta mig i i spel. Har fått upp en ruta med att jag blivit frånkopplad servern som skickar mig till startskärmen alldeles för ofta. Sedan har jag även fått sitta och vänta i tiotals minuter på att komma in i en match ibland. Men det som glädjer mig är att det är precis de här problemen Crytek nu jobbar för att fixa, och jag har full tilltro till att de ska lyckas.

Kort och gott har Crysis 2 möjlighet till att bli riktigt bra, så gillar man FPS ska man definitivt kolla in det när det släpps. Nu är det bara att sitta och hålla tummarna för att enspelardelen också blir bra. Jag längtar till fredag, gör du?

#blogg

1
Skriv svar