5:13 med Radiogamer

Medlem
5:13 med Radiogamer

Nyss hemkommen efter en maratonsession hos Radiogamer. Totalt satt vi och snackade i fem timmar och tretton minuter, medan vi kollade presskonferenserna från Microsoft, EA och Ubisoft. Jag, Berglöf, Hedlund, Kjellin, Tove Bengtsson, Anna Ström och Admin-James svettades, drack öl och åt chips i studion, medan våra lyssnare bidrog med pepp, skämt och faktakoll via chatten. Skitkul som alltid!

Microsoft kändes lite fadda i år. Deras presskonferens bestod till 99% av gammal skåpmat, fast numera med helt överflödigt Kinect-stöd. Det enda spelet som faktisk utnyttjade Kinect till något vettigt var som väntat Dance Central 2. I övrigt fick vi en railshooter i Fable-miljö där du viftar med händerna för att kasta trollformler, en Halo-remake, Mass Effect 3 (nu med röststyrning, coolt i striderna, meningslöst i konversationerna - men Ashley/Kaidan är tillbaka!). Och, tja, Ryse... Crytek gör något slags rollspel i romarriket, som ser bra ut, men tyvärr dras med Kinect-kontroller. Och sist av allt den sedvanliga Halo-trailern. Riktigt varför de ska göra ett spel till i den tämligen trötta serien begriper nog ingen.

EA imponerade med några intressanta titlar, även om deras generic-rollspel lyckats få med Todd McFarlane utan att uppvisa minsta spår av originalitet. Däremot verkade crazy-actionspelet med världens mest generiska namn - jag minns faktiskt inte ens vad det hette, farstriderscape? - riktigt kul. Mer Mass Effect 3, och jag blir bara mer och mer sugen på att spela det. Och så givetvis Battlefield 3, som kändes som om det tog upp halva presskonferensen. Det blev lite mycket ökenscener, men var ändå imponerande att se den enorma skalan på kartorna och hur vackert det var. Och till skillnad från Microsoft visade de ju äntligen upp ett PC-spel!

Ubisoft var klart intressantast, trots att någon idiot i blå skjorta (varför har alla blåa skjortor i år?) stod och "skämtade" mellan spelen. Till och med det gulliga Rayman såg skitkul ut, särskilt i co-op. Brothers in Arms möter Inglorious Basterds, och det ser också fantastiskt ut. Far Cry 3 var en väl bevarad hemlighet, som fick mig att vilja spela om tvåan (och det bör du också göra, har du inte provat det, så köp det nu!). Ghost Recon Future Soldier lär bli ett grymt co-opspel. Synd att vi fick se så lite Driver bara, det verkar riktigt intressant, och var var Rainbow Six? Jag vill ha ett till Vegas (fast inte I Vegas). Och så får jag äntligen veta hur det går för Desmond - spelvärldens intressantaste tråkmåns - i Assassins Creed.

Hittills känns det som om Ubisoft vinner E3. Men Nintendo har något stort på gång imorgon, om man ska tro på ryktena.

Om du av någon anledning känner att du vill lyssna på oss i fem timmar icke-live, så hittar du allt på Radiogamer någon gång under tisdagen.

#blogg

1
Skriv svar