Kvinna + gamer = sant
Det finns fortfarande många som inte förstår varför jag av alla har valt att spela FPS spel,
för det är ju inte typiskt kvinnligt. Hade en inte så givande debatt med en holländare om gaming och hans totala inställning till gaming var praktiskt taget grundad på hur antisocial hans kompis som sitter och spelar #WoW... som är som herpes, får det en gång, blir inte av med det.
Denna stackars holländare är för bakom ljuset, han har inte sett den fina delen med gaming och han trodde inte på mig alls när jag sa att gaming kan vara väldigt socialt, beros bara på hur mycket social man själv är.
Jag fick ju såklart assistans från en massa andra killar som skulle förklara men till ingen nytta,
det han sa dock har jag inte kunnat släppa: "Why you not.. like.. other girls... they don't game.. and you're wierd cuse you game.. you need to stop!" Bad ingrisch och en förolämpning!
För det första: Jag är tjej precis lika mycket som någon annan tjej, vad jag spelar är dock en personlig preferens och jag skyller på min uppväxt med konsolen som min trognaste vän och att PC visade vägen till en mer socialare form av gaming.
För det andra: va faaan gör andra tjejer?? Varför ska jag bara falla i led till nåt sorts jävla Barbie samhälle (personlig spekulation utgår ifrån en illvilja mot #Sims) och bara le och se söt ut??
För det tredje: Är jag konstig?? Va?? Neeeeeeeeeeeee... jag är unik!
Fjärde: You don't tell me what the F to do you boring POS!
Jag vill aldrig sluta spela, men jag behöver inte göra det hela tiden, min dator finns där för mig när jag kommer hem och om jag vill snacka med mina kära gaming vänner så finns dom där när jag väl joinar.
Kan en elektriker bli stött? Hepp // L3nN4