Tron Legacy Recension 3 av 5

Medlem
Tron Legacy Recension 3 av 5

Efter att ha sett originalet för ett antal veckor sedan och mot förmodan gillat filmen, även om den var lite långsam för min smak, så tänkte jag att det var dags att kolla in uppföljaren. Jag hade inte några höga förväntningar på filmen, hoppades mest på att den skulle vara underhållande.

Filmen börjar med att man får se huvudpersonen i den förra filmen prata med sin son, innan han åker iväg för en vanlig dag på jobbet. Han kommer dock inte tillbaka hem och eftersom tiden går blir sonen allt mer övertygad om att hans far bara lämnat honom. Han växer upp, ärver faderns företag men vill inte ha något med det att göra. Så en dag får han ett meddelande från sin far, och bestämmer sig för att kolla upp hans gamla arbetsplats. Väl där sugs han in i datorns värld, The Grid, där program befolkar en stor lysande stad.

Detta är alltså början av filmen, och det är väl inte den mest imponerande handling jag sett men den lyckas dra till sig min nyfikenhet. Det jag gillar mest med filmen är att de behållit den övergripande känslan från den första filmen, man känner precis igen dräkterna och fordonen, även om skaparna snyggat till det rejält. Filmen är väldigt snygg, och de har gjort ett väldigt bra jobb med alla ljus och skuggor i The Grid. Skådespelarna får klart godkänt och jag tycker att de lyckats bra med att göra en film som både yngre tittare, som aldrig hört talas om första filmen, och även vi äldre kan se och underhållas av.

Filmen blir aldrig långtråkig men vissa partier känns lite sega, sedan är jag inte helt nöjd med den sista delen av filmen. Jag hade nog velat se att man hade gjort den tjugo minuter längre och byggt på handlingen mot slutet då allt händer lite väl fort vilket leder till en känsla av ”jaha, var det så lätt.” Jag antar att det inte var riktigt så de ville att man skulle känna, men trots det så tycker jag att man ska se filmen, oavsett om man har sett den första eller inte.

Tänkte även börja med att betygsätta mina recensioner nu, som ni kanske ser i rubriken. Denna film får då 3 av 5 varmkorvar.
Systemet fungerar så att de olika poängerna betyder:
1 av 5 varmkorvar : Dålig
2 av 5 varmkorvar : Okej
3 av 5 varmkorvar : Bra
4 av 5 varmkorvar : Mycket bra
5 av 5 varmkorvar : Toppenbra

#blogg

1
Skriv svar