Filmrecension: Transformers 3

Medlem
Filmrecension: Transformers 3

Transformers 3

Transformers 3 är en klar förbättring i jämfört med tvåan. Michael Bay börjar lära sig av sina misstag, och det märks i Transformers 3 att han tar till sig kritik. Jag har sedan tidigare aldrig haft någonting emot hans filmer eftersom han är riktigt bra på det han gör, dvs action. Men att förmedla känslor och handling i hans filmer är inte hans starka sida. Med Transformers 3 är han på bättringsväg.

Filmen hade sina tråkiga och meningslösa stunder som drog ner på tempot, men det kompenserades med de otroligt snygga och välgjorda actionscenerna. 3D effekterna imponerade tack vare att filmen är filmad för 3D från börjar och inte konverteras i slutet.

Jag upplevde att filmen innehöll för lite action till skillnad från de tidigare filmerna. Första halvan av filmen bygger liksom upp till den STORA slutstriden. Det märks att Bay har satsat lite mer på handlingen. Huruvida det är någonting positivt eller negativt avgör du själv.

Den första filmen tycker jag fortfarande är den bästa av dessa tre filmer. Transformers 3 hamnar inte långt efter, och Transformers 2 hamnar sist. Om du gillar de tidigare filmerna, upphetsas av välgjord action och underhållning så bör du se denna. I 3D.

Betyg: 3/5 | 6/10 | [Bra]

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar