Streamad Tour-avslutning

Flakmonkey
Streamad Tour-avslutning

De som följt min blogg under en längre period vet att jag hyser en gigantisk kärlek till cykelsporten i allmänhet och Tour de France i synnerhet. Jag har följt det klassiska loppet varje år sedan Bjarne Riis vann 1996 och då har jag vissa årgångar sett varenda etapp 4-5 timmar per dag. På senare år har det tyvärr blivit allt mindre eftersom vuxenlivet tagit över mer och mer, men jag gör ändå vad jag kan för att följa det. Därför har jag idag fixat ett konto på Eurosport så att jag kan streama sändningen och i varje fall följa avslutningen på etapperna innan jag går hem från jobbet.

Dagens etapp

Morgondagens etapp

I normalfallet brukar de ju gå i mål någon gång efter 17:00 så idag och imorgon kommer det helt enkelt bli så att jag sitter kvar efter jobbet och tittar när de cyklar uppför de sista bergen i Alperna, för hem hinner jag ju inte. Det är ju nämligen under de här två dagarna som det kommer avgöras med avslutning uppför Col du Galibier och L'Alpe d'Huez och det får man bara inte missa. Så har du tid kan jag verkligen rekommendera att spana in sändningen, inte bara för sporten i sig som är fascinerade om man väl sätter sig in och ger det en chans utan för naturupplevelsen och de fantastiska kommentatorerna Roberto Vacchi och Anders Adamsson. De är bara för bäst

#blogg

1
Skriv svar