"Le och se ut som om du vill ha sex!"

Medlem
"Le och se ut som om du vill ha sex!"

Nehe semestern är slut och vad var resultatet av den? Bakfylla, fylla, inspriation och livsåskådning.

Från mitt perspektiv så har det aldrig stört mig över vad folk har på sig, gör eller säger så länge det inte är av negativ innebörd. Tolkas hur man vill beroende på situation.

Men feminismen har börjat störa mig... den har öppnat upp portarna för objektifiering av kvinnan, förväntningar som media prackar på oss vid tidig ålder och artister som säger sig vara feminister och sedan står dom i stringtrosa juckandes för kung och fosterland för att sex säljer deras musik. Har jag blivit tvingad till att ha sex för att jag kollade för mycket på MTV när jag va tonåring? Nej, men påverkades jag utav det jag såg och hörde?

Ute på krogen en fredag står brudarna och juckar eller försöker röra sig så sexigt som möjligt i hopp om att någon rik snubbe från The Hills ska komma och se henne för den hon är... skevt!
Nu talar inte jag för alla men jag talar för det jag tycker är fel med samhället vi lever i idag.

Vi kliver fram allt för fort utan att veta konsekvenserna utav det vi ger oss in i och ingen tar ansvar för vad som händer i efterhand. "Oj, nä det var väl inte meningen att det skulle bli såhär men vi kan ju inte gå tillbaka nu." Jo vi kan ta tillbaka de goda grunderna och installera självkänsla och intelligens som budskap eller vadsomhelst utom att din kropp blir den du är!

Just det ja jag spelade inte klart Alice under semestern för att jag blev förbannad på en kant jag gled över hela tiden när jag hoppade och dog.... fail. //L3nN4

#blogg

1
Skriv svar