Jag har det bra faktiskt..

Medlem
Jag har det bra faktiskt..

Om jag ska tänka på att jag inte har några funktionshinder varken mentalt eller fysiskt, men samtidigt har jag ju massvis av problem!
Åh nej det regnar! Fan nu förstörs håret!
Varför står det människor ivägen för mig när jag går på trottoaren?
Men ååååh jä*** n00b h**unge sluta campa!!! Whyyy!?
Ja så kan det låta plus annat skit, men jag fick en liten realitycheck i helgen.

Mamma överraskade i helgen med ett besök, stressade som faaaan med att städa och se till att inte få samma gamla ramsa: Va fan städar ni inte för? Jag har aldrig lärt dig att va så grisig! Det är inte trevligt att kunna se dammiga möbler och ett smutsigt kök! Mamma har så rätt men för hundratusonde gången så är det inte kuuuuul! Vill bara säga mamma att ja, jag är en liten gris men så bryr jag mig kanske inte så mycket som jag borde?

I ALLA FALL!

Träffade i söndags en otrolig kille! Han är fylde fjorton i söndags och vi kan kalla honom för Nicke. Nicke har ett autistiskt syndrom men... han har verkligen klurat ut världen, en så fin människa! För honom finns det alltid ett svar, gäller bara att hitta det. Han har MVG i alla sina betyg och har med hjälp av sin mamma sluppit att gå i särklass, han får mig att inse vad små mina betydelselösaproblem är som jag går och tänker på. Vi firade hans födelsedag med att gå till kyrkan (hans mosters idé och det var söndag, lite får man offra av sin trolöshet), käkade pizza och han fick en MP3 spelare som jag hjälpte till att välja med honom. Han var inte riktigt nöjd med kyrkobesöket (men det va inte jag heller ) men han fick en sång på pizzerian utav oss som han sken upp som en sol för och att han skulle kunna få plats med tusen låter på sin MP3 spelare var överväldigande! Jag sa till honom att han skulle göra en favorit lista till mig med musik så skulle jag hjälpa honom att lägga in den, han blev jätte glad.

Tänk att glädjas åt och uppskatta de enkla små sakerna och att det är något som han gör hela tiden och här går jag och gnäller när jag borde vara glad och tacksam för så mycket.. som en mamma som alltid ställt upp, lärt mig hur det är att vara medmänniska och försökt lära mig hur man städar ordentligt...

Om ni inte misstänkt det redan så är detta blogginlägg dedikerat till min Mamma <3 // L3nN4

#blogg

1
Skriv svar