Sommartid

Medlem
Sommartid

Jag vet, jag har varit lite slapp med inlägg på senare tid. Kanske är det sommaren och allt som hör där till som kommit i vägen? Nja.. med tanke på vädret så borde det väl ha funnits gott om tid att sitta framför datorn och blogga. I alla fall skåne-vädret har varit dåligt... riiiktigt dåligt. Känns som jag kan räkna dagarna utan regn på en hand

Jag håller fortfarande på med redigering av gravidbilderna från helgen och så fort jag har några som inte är för privata så kommer de upp här. Promise.

Tills dess tänkte jag skriva lite om min träning. För några veckor sedan så bestämde jag mig för att börja löpträna lite mer regelbundet. Eller ja, löpträna överhuvudtaget kanske man ska säga. Mina sporadiska försök tidigare är inte mycket att skryta om och kan knappast kallas löpträning då de mest har handlat om löp-plågning.
Men nu så kände jag alltså en kopiös lust att börja kuta! Sagt och gjort, en söndag för några veckor sedan så snörade jag på mig mina löparskor (som trots att de är inköpta förra året ser ut att vara nya, hrmmm) och begav mig på en runda runt Pildammsparken. Jag kan inte nog beskriva den träningsvärk som uppstod dagarna efter och jag tänkte för mig själv att NU har jag blivit gammal!

Nästa runda skulle inte vara förrän en vecka senare och jag var beredd på en lika massiv värk efter den. Tack och lov verkade mina ben vara med på noterna och träningsvärken lyste med sin frånvaro! Jag hade inte blivit gammal... bara lite ringrostig

Min semi-inflammerade hälsena som jag bråkat med hos en sjukgymnast i våras gjorde sig inte heller påmind. Varken under löpningen eller efter. Skönt.
Men bara för att vara på den säkra sidan stretchade jag noggrannt för att det inte skulle bli värre än innan.. jag hoppades ju på en förbättring snarare. Faktiskt så har hälsenan fortfarande inte sagt ifrån, utan jag tycker nog att det känns riktigt bra. Lite bättre till och med. Så förutom att jag känner mig sjukt nyttig och sportig så verkar det faktiskt föra fler goda saker med sig med löpträningen.

Min kusin från Uppsala var nere nu i helgen. Han har löptränat och cyklat en hel del och vi tog oss en skön tur på en halvmil i fredags. haha.. vad jag inte visste när jag träffade honom var att han skulle springa Malmö halvmara på lördagen! Helt galet att han var ute och körde spåren med mig bara dagen innan... men han tog sig runt, och på en riktigt fin tid 1h50min. Nästa år ska jag också springa det loppet, det får bli min morot till fortsatt träning.
För att ytterligare öka på chanserna till att jag ska fortsätta köpte jag igår snygga (nåja) löpartights. Jajaja... ni har säkert en massa åsikter om killar i tights men faktum är att det är så ruskigt mycket skönare att kuta i dem än med shorts eller vanliga träningsbyxor. Ingenting som fladdrar runt, de värmer skönt och så ser det lite mer "på riktigt" ut också. För den som inte provat kan jag bara säga att det är grymt! Sen får man stå ut med att frun skrattar lite åt en

Mot nya mål i spåren! Denna veckan ska jag försöka få in en "milen". Tid pratar vi inte om ännu, jag ska se om jag tar mig runt först.

// Manuel

#blogg

1
Skriv svar