Roadtrip med farsan

Flakmonkey
Roadtrip med farsan

Befinner mig just nu i en bil som färdas längs med E4:an och som om några minuter passerar Jönköping. Många gånger har det inneburit att jag snart ska få vara med om en långhelg på Dreamhack men så är inte fallet den här gången. Ikväll går nämligen färden till Mellbystrand där jag och min far ska hämta lite köksstommar, luckor och vitvaror till köket i sommarstugan. Åker således med ett släp vilket gör att den här resan ar ännu längre tid än vad som är normalt men det år ju smållar man får ta.

Så vad gör man då här i bilen. Jo man skulle ju kunna tro att vi sitter och pratar en massa men så är inte fsller. Min käre far är ju nämligen inte den som siter och pratar en strunt och jsg är inte heller den som känner att jag måste prata. Faktum är att det är rätt skönt att bara kunna sitta och slappna av när man kör bil om kvällen.

Radiosporten är såklart igång på radion vilket är bra underhållning för en sportgalning som jag och sen har man ju paddan med sig vilket öppnar möjlighetertill att surfa, se på film och gejma. Hittills har jag gjort de första två och gejmingen har varit riktigt framgångsrik. Inte vunnit alla Wordfeud-matcher men jag rullade precis med ett ord vilket alltid är kul, speciellt då det var mot min lillebror (rätt åt dig Edde), och jag förundras verkligen över hur kul det kan vara med en såpass enkel ide.

Får se sen om jag börjar lira något "riktigt" spel sen. Jag har ju trots allt en hemresa imorgon att döda tid på så kanske sparar jag det tills dess. Några The Wire-avsnitt får det ju också bli så det går ingen nöd på mig direkt. Som sagt, det är rätt skönt och ett välbehövligt avbrott från vardagen. Att sitta i en bil är kanske inte allas drömscenario för en ledig dag från jobbet men jag gillar det. Förutom att jag börjar bli lite öm om häcken förstås...

#blogg

1
Skriv svar