iPad-kul: Anomaly Warzone Earth

Flakmonkey
iPad-kul: Anomaly Warzone Earth

Har återigen varit en relativt slapp dag idag, vilket inte är så konstigt eftersom jag ju känner att jag måste hedra vilodagen efter alla söndagarförmiddagar som jag spenderade i söndagsskolan i min ungdom. Det har dock inte varit i närheten av lika bortkastad tid som igår eftersom jag har hunnit med såna saker som att träna, leta efter kläder att shoppa (hittade en hel massa som vanligt men lyckades för ovanlighetens skull hålla mig från att spendera pengar), baka bröd samt ta mig igenom de sista banorna i iPad-versionen av Anomaly Warzone Earth.

[ia=410174; large]

Köpte spelet efter rejält med tjat från min kollega Jocke som är en hängiven gamer och såhär i efterhand har det visat sig att jag nog kan lita på hans omdöme i framtiden. Det är nämligen ett riktigt kul spel som vänder på det ack så populära konceptet Tower Defence. Här är det nämligen du som ska planera en rutt genom Bagdad som tagits över av utomjordlingar. På din väg kan du köpa nya fordon, ändra din färdväg och använda olika specialfunktioner som artilleri och lockbeten.

Till en början var jag lite tveksam till hur det skulle fungera men redan efter första banan var jag övertygad om att den lilla studion 11 Bit vet vad de pysslar med. Det är fantastiskt kul att för en gångs skull få attackera istället för att bara försvara och precis som TD-titlar fungerar upplägget alldeles förträffligt för touchgaming. Lägg därtill ett högt produktionsvärde både när det gäller grafik och ljud och du har ett iPad-spel som verkligen höjer sig över mängden. Enda nackdelen med det som jag kan se är att kampanjen inte är det längsta så du det roliga kan ta slut lite för fort, men å andra sidan är det inte många kronor det handlar om så jag tycker ändå att det är värt pengarna.

Det finns också en variant till Mac och PC som enligt uppgift ska innehålla mer godbitar så har du inte en iPad (eller iPhone som det ju också finns till) så kan det vara en god ide att spana in det på exempelvis Steam. Kan som sagt inte tala för de versionerna eftersom jag inte testat dem, men om det är lika bra (eller bättre) än vad det är på iPad så är det verkligen värt att ta en närmare titt på i varje fall.

#blogg

1
Skriv svar