iPad-kortis: Spider-Man Total Mayhem

Flakmonkey
iPad-kortis: Spider-Man Total Mayhem

Det finns ju inte så mycket annat att göra på juldagen än att ta det lugnt, äta, dricka och gejma så det är precis vad jag har gjort. Helst skulle jag velat vara hemma så jag hade kunnat ta itu med något rejält spel men eftersom jag är host päronen så har det fått bli lir på iPaden istället. Måste säga att det gått riktigt bra hittills då jag precis lyckades nå slutet i Spider-Man Total Mayhem som är förvånansvärt bra.

Jag skrev ju tidigare i veckan om mina första goda intryck och i stort håller jag fast vid det jag sa då. #Gameloft har lyckat skrapa ihop en superhjältetitel som både har högt produktionsvärde (sett till plattformen) och bjuder på högklassig underhållning. Sen gör det inte så mycket att det enkel spelmekanik med buttonmashing och QTE:s som främsta egenskaper. Det är ändå kul att slakta Venom och andra ärkeskurkar med tillhörande hejdukar.

Sen är det givetvis så att touchgaming begränsar en smula. Även om styrningen är enkel att ta till sigär den frustrerade ibland eftersom du inte får någon feedback på det du gör och knapparna tar upp en del av skärmen. Det är inte heller särskilt långt, jag klarade av det på en två tre timmar ungefär men det är kanske smällar man får ta när spelen är såpass billiga som de ändå är på App Store och Androids Market.

#blogg

1
Skriv svar