Soundtrack till min arbetsdag

Flakmonkey
Soundtrack till min arbetsdag

Jag är en rätt trist person när det gäller musiksmak eftersom jag gillar det mesta. Förutom riktig hård metall där det brölas så mycket att jag inte kan höra vad de sjunger så kan jag uppskatta i princip alla former av musik. Det kan vara Mozart, Veronica Maggio, E-Type, Lady Gaga, Snoop doggy dogg, Iron Maiden, Prodigy, Foreigner, Eminem, Bach, Tiesto, etc etc ja ni förstår nog vad jag menar. Vilken musikgenre jag lyssnar på beror således i stort sett enbart på vilket humör jag är på och ibland även vilket humör jag vill vara på.

När jag jobbar blir det oftast klubbmusik och det beror helt enkelt på att det är ett bra sätt att få upp tempot i arbetet samtidigt som det inte är något som man måste lyssna så aktivt på eller sjunga med i (tyst i huvudet menar jag då förstås). Visserligen så sitter man och gungar med, det går ju som per automatik, men det är ingenting som hindrar en i arbetet. I normala fall har jag Spotify för detta, men det finns även andra enkla alternativ om man vill lyssna på sånt som inte är så mainstream och jag tänkte tips om ett sånt här.

Det alternativt är Defecteds radioshow som är en perfekt utgångspunkt om du gillar house, vilket jag inte kan se någon anledning till varför man inte skulle göra. Så ja är du nyfiken på vad jag lyssnar på just nu så är det bara att klicka på länken nedan. Hade tänkt embedda det här, men det går ju tyvärr inte

Senaste programmet
Defected Radio

#blogg

1
Skriv svar