Medlem
Voldo!

Jag har ju ffs inte skrivit om Gamex 2011!

Förra året vann jag ju en fribiljett.. så jag prövade min lycka i år igen.
Men jag vann ingen biljett, buhu!

Men så tre dagar innan vi skulle dit så var det en snubbe som hade vunnit sin biljett i en av FZ:as tävlingar(om fribiljett) men som inte kunde gå. Han undrade om någon ville ha hans biljett. O_O <—- så var min min när jag såg frågan. hahaha… jag skrev fort som attan: Jag, tack!!

Och jag hann först så jag fick den Tur i oturen right

I år var det dock intressantare events som skulle ta plats. Så i år var vi på plats ganska tidigt.
(Till skillnad från liten tågförsening och annat skit förra året).

Namco Bandai – Project Soul skulle prata om Soul Calibur V. Det fick man ju inte missa.

Så klockan 12.00 stod vi i kön till ”Stars on stage”. Det blev lite försenat och man hoppades att det inte skulle bli alltför kort tal..

Fick en ok plats ändå. Med tanke på att det kanske var 200 sittplatser?

Vi fick se en nice trailer och lite gameplay. De skulle såklart visa karaktären Ezio men den andra spelaren fick vi publiken välja. Men det kom inte direkt några starka svar och de som stod på scenen undrade själva vilken spelare de skulle visa upp tillsammans med Ezio.
Då tog jag tillfälle att utropa ”Voldo!!”. De skrattade lite men valde honom.

[ia=507561; medium]

Ni kanske vet att det är han till vänster dårå..

Och en ny grej är powerbaren vid namnet. Power kunde man använda två gånger(ger extra power i ett slag mao).. Sen är det ju upp till en själv NÄR man vill använda den

Det jag tycker är kul är att, det jag utropade, det använde dom till att visa ca 200 pers.. (valde karaktären alltså) David berättade sen att jag kanske tog i lite väl mycket när jag ”utropade”. Men hellre det än jag mumlade som de andra verkade göra Jag fick ju se karaktären jag ville se

Mer att nämna är att man kan skapa egen spelare och det häftiga är att man kan ändra på så många detaljer till snubben. Häftigt!

Efteråt så sades det lite hastigt att Odashima kommer finnas i Webhallens monter och signera. Spikat!

David och jag gick runt lite innan vi ställde oss i kön för signering. Det var dock 40min kvar så David gick runt lite medans jag stod kvar. Jag har ju mindre problem med att stå still så…

Och som vanligt blev jag nervös?? Varför blir jag alltid nervös när det händer sådana här grejjer? Det är ju något kul ffs..

Aja, då har man Daishi Odashima's autograf på en pappersbit dårå

Klockan hade blivit kanske 14.30 och vi gick iväg för att äta något.

Lite mer kringvandrandes då vi missade Activision på ”Stars on stage”…

Klockan 16.00 skulle DICE upp på ”Stars on stage” och det hade jag också sett fram emot.

Det kändes lite ensamt som tjej i kön( inte för att jag har något emot det då jag har min bodyguard ) och jag hörde någon bakom mig nämna att han kunde räkna till 7 tjejer av ja… många killar..

Trodde att det kanske skulle bli något i stil med det jag sett på SGA mötena. Lite bakom kulisserna så att säga. Men nu hade dom lagt ner all energi åt de två videosnuttarna bara (kändes det som) för det var maffigt (kanske något för hög volym dock).

Kanske var det för att schemat hade blivit försenat, who knows..

Lite mer kringvandrande...

Sedan var det dags att äta… vi funderade på att kolla på ”Gamers X-Mas” framträdandet också… men när vi väl satt och åt kände vi att vi inte orkade helt enkelt. Klockan hade hunnit bli 17.30… Orka gå tillbaka för en liten stund musik?… Ne, jag vill nog ha lite mer rena tv-spel ljud

Summan av Gamex 2011:
-Full jackpott för ”Project Soul” på plats. (och att jag fick se min favorit karaktär visas)

-Kul med gratis signering. Nice! ^^ *Me happy*

-Stars on stage var en bra grej. Keep it

-Har inget direkt att klaga på (?)

Två mössor och ett nyckelband rikare ^^

#blogg


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

1
Skriv svar