ME3 - Färdigt!

Testpilot
ME3 - Färdigt!

Såja , stressade faktiskt lite på slutet av spelet.

Hade kvar rätt många planeter att scanna för att känna mig komplett .
Sket i det då jag snabbt ville komma igenom spelet för o slippa få slutet förstört av nån som inte skriver *SPOILER* och avslöjar det hela.

Fyller på lite mer åsikter hur spelet var att spela med SPOILER ... LÄS INTE om du inte spelat klart ok?!

-------------------------------
Ja det förstör spelet om du inte klarat det .. läs inte ok?!
---------------------------------

Lite fundering men just valet att man alltid hamnar i combat room på skeppet då man kört ett mission för att sen bli tvungen att springa en lång bit för att ta sig genom en seg jävla scanner som inte fyller nån funktion , hade den funnits där och använts i storyn hade jag kunnat acceptera den men icke då.

På galaxymap ser man reapers på flera ställen där det "borde" finnas solsystem men icke , vad var det för designval ? , man blir ju bara förvirrad då man trodde man skulle kunna komma dit "senare".

Planetscanningen är rätt sunkig och sen valet att man inte har mer än 1000 i bensin är ju helt cpskadat , får se om 2a genomspelningen ger bonus på det.

Slutet var ju okej , lite snurrig världsbild att organics och syntetics inte kan samexistera + att organics alltid skiter i de blå skåpet , då tycker jag världsbilden som många andra scifi serier har att man tillslut uppnår allsmäktighet och övergår till energiform och skiter i att påverka världen låter bättre. Jaja skitsamma , slut är slut.

Jag tog mittenslutet där man tar kål på shepard , ska ladda o se hur de andra 2 ser ut senare idag.
Men med det slutet får man inte reda på ett smack vad som hänt alla andra man tog sig till slutstriden med , om de dog på vägen till Citadel eller nåt annat (förutom Joker som var på skeppet)
Rätt mycket som står obesvarat med slutet som på nåt vis faktiskt känns som i en del andra spel att man inte haft tid och "shit vi måste fixa slutet nu , lite snabbt "

Edit:
Finns mycke snack på nätet om detta nu och bästa snacket verkar ju vara om att man blivit indoktrinerad och slutet bara är dröm från att man kubbar mot strålen
, låter ju trevligt eftersom det förklaras inte detaljer som :

* Varför flyr joker & skeppet , de krashar och då e flera av dina companions som var med i striden på jorden plötsligt där?
* alla mass relays sprängs - smidigt då hela flottan är fast i solsystemet = not!
* I mitt sluts drömsekvens så vill barnet att höra fler historer om "the shepard" vilket tyder på att man överlevt och inte sprängts/upplösts i småbitar.

#blogg

1
Skriv svar