Three down, a lot to go

Medlem
Three down, a lot to go

Nu börjar det hända grejer. Efter att spelrigg 2.0 blev klar, så har jag kunnat ta mig tid att spela lite spel på kvällarna, som nu dessutom börjar bli mysigt ljusa. Crysis 2, Dragon Age 2 och Metro 2033 har jag hunnit med, parallellt med lite onlinekrigande i Battlefield 3. Backloggen börjar sina, och det är på tiden men listan är ännu ganska lång. Vad sägs om titlar som; Batman: Arkham City, BioShock, BioShock 2, Deus Ex: Human Revolution, Dungeon Siege III, Mass Effect 2, Just Cause 2, Star Wars: The Force Unleashed, King's Bounty: The Legend med mera? Det är rätt skönt att ha lite olika genrer att välja mellan efter humör och tid.

Vore skönt att hinna med i alla fall de tyngsta titlarna innan sommaren, då speltiden minskar dramatiskt. Vågar inte att ge mig på Skyrim av den anledningen heller. Just nu axlar jag rollen som Batman i skurkstaden Arkham City, och lever hjältelivet. Var ganska skeptisk till att de skulle göra världen öppen, men ändå behålla den grymma känslan från det första spelet, men den skepsisen är borta nu. Det är inte samma "slap-in-the-face-wow!"-känsla som man fick från Asylum, men Rocksteady vet hur man gör bra spel, det vill jag lova. Lite samma sak kände jag med Dragon Age 2, fast tvärtom. Återanvända miljöer, väldigt linjärt och ganska ospännande strider. Gillar fortfarande Dragon Age-universumet, och storyn höll måttet, men efter halva speltiden ville jag bara få det överstökat.

Utav FPS-giganterna Metro 2033 och Crysis 2, så gick det senare spelet mest hem hos mig. Asfräsch grafik (med DX11 och HD texturer), skön fysik och roliga strider kontra Metros mysiga stämning och story, men tråkiga vapen.

Oh well, dags att spendera mer kvalitetstid med Joker och Hugo!

#blogg

1
Skriv svar