Redigering och sommarlov

Medlem
Redigering och sommarlov

Trots sommarlovslångt uppehåll i mitt arbete så har jag ändå jobb att göra. Bröllopsbilderna redigerar inte sig själva och jag avlägger en till en och en halv timme om dagen för redigering. På så vis behåller jag semesterkänslan samtidigt som brudparet inte behöver vänta särskilt länge på att få sina eftertraktade bilder. Jag försöker hålla mig inom två veckor för leverans.

Nu när vi har flyttat ut till vårt sommarhus i Limhamn så infinner sig den här semesterkänslan ännu mer och jag har bytt min 27"-skärm mot laptopens 13". Men det funkar rätt bra ändå att redigera på, jag kör med min intuos ritbräda och den är guld värd.

Att vara här i Limhamn med närheten till motorcykel och en liten trädgård är underbart. Bara vädret ville vara med oss så skulle den där riktiga sommarkänslan infinna sig. Det har varit rätt så mulet och lite regnigt de senaste dagarna. Idag lovas dock sol och jag hoppas på att komma ut en sväng med motorcykeln.

Ska nog faktiskt ta med en kamera ut och ta en grym bild på motorcykeln. Ska försöka hitta någon bra miljö och sen visa svärfar hur sjukt snygg hans hoj kan vara utan sissybar och baksäte.

Min lilla dotter njuter också av de nya ytorna att utforska. Hon kryper snabbt över golvet och klättrar och hänger i alla möbler och spännande saker hon hittar. Just nu är tv-bänken med alla knappar och reglage ett attraktivt utflyktsmål för henne.

over and out for now... nu ska det redigeras och eventuellt sova lite lunch... det var en lång och mysig kväll med vänner och god mat och dryck igår.

#blogg

1
Skriv svar