I lööv forskning (o^-^)-o

Medlem
I lööv forskning (o^-^)-o

Efter mina tre nya inlägg sen min längre hiatus (paus) är det troligtvis lätt att författa en uppfattning om att jag bara sitter och grubblar över saker som inte alltid behövs grubblas över.

Fel! Om man nu måste tänka svart och vitt, rätt och fel.

Jag älskar bland många andra saker att läsa om nya rön i forskarvärlden, försöka få insikt i hur olika saker händer och hur vår värld egentligen är uppbyggd. Jag läser mycket ofta på dedikerade forskningssajter, rapporter om psykologiska ting men även kuriosa som att solen än så länge är det rundaste icke-människoskapade objekt vi känner till.

Med min nyfunna skrivarlusta kommer jag skriva om mycket nytt som händer – och då framförallt när det gäller människors väl och ve. Jag tror nämligen på en värld där fler människor blir bättre och bättre på att förstå sig på sin egen samvaro, ökad medkänsla och bättre förmåga att se hur andra människor påverkas.

Ja, första inlägget lär dyka upp ganska snart idag, med minst någon ny forskningstolkning per dag. Det som min lilla blogg kommer erbjuda när det kommer till detta är alltså inblick i nya förståelsegrunder för vad som får oss människor att frodas (bland annat), samt lite konkreta tolkningar.

Bildkälla: Creat Multimedia

#blogg

1
Skriv svar