Starcraft 2-tävling i Boden

Medlem
Starcraft 2-tävling i Boden

Jag har aldrig någonsin spelat spelet eller ens varit intresserad av att göra det. Kommer heller - ganska säkert - aldrig att spela det heller. Men, som bodensare anser jag iaf att jag borde skriva ett par rader om eventet i helgen.

Starcraft 2-tävlingar - läs mer >>

Utdrag från hemsidan

DreamHack arrangerar en gigantisk StarCraft 2-turnering med fem tävlingar runtom i hela Europa. Vi kommer vara en av de 10 biografer i Sverige som får livesända finalshowen från den tredje deltävlingen i Valencia, Spanien.

Söndagen den 23 september kommer man för första gången att kunna uppleva E-sport live på Saga Biografen. Under den åtta timmar långa livesändningen sänds de sju avslutande matcherna (från kvartsfinal till final) i StarCraft 2-turneringen och hela sändningen leds av världens bästa livekommentatorer.

Att uppleva livematcher i e-sport tillsammans har blivit en ny och växande trend . Bland annat har fenomenenet BarCraft växt fram, där man livesänder StarCraft 2 på sportbarer, och som på vissa håll börjat konkurrera med Champions League och andra etablerade sportsändningar. Nu kan man för första gången uppleva e-sport på bio.

En liten lögn är väl där om första gången, det var någon form av uttagning för FIFA för något år sedan. Men skit samma, det händer prylar och jag hoppas det blir många som kommer förbi.

#blogg


signatur
1
Skriv svar