Medlem
Titel

Har nu gått igenom mina spel till mitt 360 och kommit fram till att jag kunnat köpa en bättre PC för de pengar jag lagt ut på en del av spelen. Inte för att spelen så många av spelen är dåliga eller inte värda att spela, de har inget sting i sig för att jag ska lägga energi på att lägga i disken i spelaren igen.
Jag har haft en hyfsat bra dator som kunde dra igång de flesta spelen utan större problem, var bara för snål (fattig) för att köpa ett hyfsat grafikkort utan använde mig istället av det integrerade.
Big mistake!
För lite mer än ett år sedan så gick datorn under och ville inte fungera, efter att ha försökt allt för att rädda burken så finns den nu på ett bättre ställe. I samma veva som datorn gick sönder så fick jag bege mig ut på jakt efter en lättare begagnad och billig dator då både jag och min sambo var i desperat behov att ha en. Efter vad som kändes som en evighet (ca 1 dag..... knappt) så hittade jag en mindre affär här i staden som sålde lite diverse saker, jag gick in för att ta en titt och hittade då den datorn jag använder mig utav än idag. De ville då ha närmare 3000 kr för den men jag påpekade att den knappt var värd dammet som fanns i den, de sänkte då priset och dum som jag är så köpte jag den.
När väl datorn var hemma så kopplade jag in den och kände mig lite stolt över att ändå hittat en relativt billig dator som skulle kunna uppfylla grund behoven. Väl inkopplad och startklar så tryckte jag igång och allt laddades upp fint, det gick faktiskt väldigt smidigt och blev även i det ögonblick kär i Windows 7. Tyvärr så ska ju alltid något krångla så när min sambo satte sig för att titta på serier så upptäckte hon inte bara att filmen laggade men datorn hade en tendens till att stänga av sig, insåg ju ganska snabbt att den måste få ny kylarpasta då CPU:n blev överhettad men bestämde mig för att bära tillbaka den till affären (hade varken cykel eller bil). Väl inne i affären så tog de en titt och öppnade upp datorn och borstade lite med en målarpensel och satte in ny kylarpasta och satte ihop den igen.
Jag tog hem datorn ännu en gång och öppnade själv upp burken och tog bort CPU fläkt och tog bort kylarpastan, inte bara den som han i affären lagt dit utan även den gamla då jag kände det kunde vara bra att lägga dit helt nytt. Efter att ha gjort detta så fungerade den utan att stänga av sig själv men laggade ju självklart i videos då den behövde ett ordentligt grafikkort, som tur var så fick vi ett tillsammans med ett starkare nätagg och då fungerade ju allt lite bättre.
Tyvärr så klarar den knappt av de enklare spelen men kan ändå spela lite äldre och roliga spel.

Poängen med det här inlägget är att jag vill slösa bort lite av er tid och se om ni läste allt.
Tack för mig och nu ska jag återgå till mitt Xbox som väntar bredvid mitt inte fullt så använda Wii.

#blogg

1
Skriv svar