• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Heart of Darkness
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Intressanta spel släpp Maj -18 10
  • Pc-spel säljes 0
  • Far Cry 5, Officiella tråden – Info / Guide / Spelare / Frågor / Hjälp / Allmän Diskussion 93
  • Spelberoendes riksförbund öppna brev till Zlatan 15
  • Westworld säsong 2! 8
  • Free Fly-helg i Star Citizen 54
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 20
  • Death Road To Canada NSW inställt pga terror 1
  • Favorit-explosioner i spel 12
Nya recensioner
  • Recension – The Swords of Ditto 4
  • Recension - Football Manager 2018 Touch 2
  • Recension – God of War 109
  • Recension – Sea of Thieves 33
  • Testpilot: 240Hz-skärm från AOC Agon testpilotas, ingen anade vad omdömet skulle bli! 18
  • Recension – Far Cry 5 vet inte hur man har tråkigt 67
  • Recension – Sea of Thieves 65
  • Recension - När A Way Out är som bäst gör det saker vi aldrig sett i spel förut 65
  • Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom 21
  • Recension – Warhammer: Vermintide 2 33
Nya medlemsrecensioner
  • Pc Building Simulator - Early-access intryck. 3
  • Return to Return to castle Wolfenstein 3
  • Shadow of the Colossus 1
  • Far Cry 5 - Spoilerfria Recensionen. 10
  • Fighters Anthology - 18 år senare 10
  • Call of Juarez: Bound In Blood 5
  • Analogue Super NT - intryck efter en vecka 5
  • Snabbrecension av Kirby: Star Allies 5
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 9
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Samsung lanserar SSD-enheterna 970 Evo och 970 Pro Idag
  • EK Water Blocks släpper vattenblock för Asus ROG Strix X470-F Idag
  • Nintendo Switch hackas – öppnar upp för fusk och skräddarsydd mjukvara Idag
  • Mikrokodsuppdatering löser prestandaproblem med AMD Ryzen 5 2400G Igår
  • Webbläsaren Mosaic fyller 25 år Igår
  • Intel NUC med Cannon Lake-U och Radeon-grafik på bild Igår
  • Philips lanserar bildskärm med Ambiglow och HDR Igår
  • Testpilot: Ergotech Freedom Arm - flexibelt bordsfäste för datorskärmen 23 / 4
  • AMD slutar sälja flera äldre Ryzen-modeller 23 / 4
  • Razers slimmade speldator Blade Stealth går nu att beställa till Sverige 23 / 4
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Vi är bundis med Zuckerberg Idag
  • Spotify släpper ny app för gratisanvändare Igår
  • Galaxy S9 – Vi snackar flippar och floppar Igår
  • Snart kan du ringa med Apple Watch i Sverige Igår
  • Android och innovationer – meningarna går isär 23 / 4
  • Så funkar Icloud 23 / 4
  • Spotifys hemliga vapen 22 / 4
  • #227: Du är också en idiot på nätet 21 / 4
  • Hur paket magiskt når dig 20 / 4
  • Galaxy S9 – Snubblande nära succé 20 / 4
Forum
Allmänt spelsnack
Tråd

RA3 (Tidiga) Intryck

1
2
Skriv svar
2008-10-30 21:23
Permalänk
Ferren
Medlem
❤
  • Plats: Stockholm
RA3 (Tidiga) Intryck

Tänkte passa på att göra denna tråd och hoppas den blir något att skriva i.

Är precis inne i 3 uppdraget i Soviet kampangen och tänker nog fortsätta spela ett par timmar framöver.

Inte för att va negativ på en gång men är jag den ända som tycker spelet är otroligt grötigt?

Vill kunna zooma ut mer.. känns som jag bara kan glo på en enhet.

Annars verkar spelet va rätt roligt.. men känns lite grann som en "billig" SC2 kopia.. även om spelet inte är släppt än.

I vilket fall så ska jag fortsätta tunglira och hoppas på bättre sluttankar på det

Anmäl Redigera Citera Svara
2008-10-31 00:26
Permalänk
anon209
Inaktiv
❤

Jag har fått intrycket att spelet är väldigt snyggt inslaget (massa skådisar, långa filmsekvenser, etc) men själva spelet är fan kasst alltså. Kampanjen är inte speciellt genomtänkt, uppdragen blir väldigt grötiga och det är, som ovan nämnt, som att de försökt göra ett zerg-spel alá SC.
Senaste C&C var ett många gånger bättre spel, spelat ut det 2ggr samt expansionen 1 gång.
I RA3 tog jag dock quit vid uppdrag 6 med soviet och jag tror inte det spelet kommer att startas igen på min dator.

2008-10-31 07:11
Permalänk
eak
Medlem
❤

Det går väl inte zooma ut mer för spelet tar ju död på datorn.
Jag tingas köra 1440*960 för att det inte ska hacka. Så fort dator spelarna får ihop lite gubbar går det gör segt.
Jag är på island uppdraget med soviet. har gärna fastnat lite där för jag får inte in tillräckligt med pengar för attk unan bygga något så jag kan göra något.

2008-10-31 15:33
Permalänk
Meurik
Medlem
❤
Skrivet av eak:

Det går väl inte zooma ut mer för spelet tar ju död på datorn.
Jag tingas köra 1440*960 för att det inte ska hacka. Så fort dator spelarna får ihop lite gubbar går det gör segt.
Jag är på island uppdraget med soviet. har gärna fastnat lite där för jag får inte in tillräckligt med pengar för attk unan bygga något så jag kan göra något.

Låter som att dom använder en tweakad Generals-motor än en gång... Alla spel som använt sig av Generals-motorn (Battle for Middle Earth 1 & 2, C&C3) har alla haft problemet med lagg i nätverk när det blir många units. Man måste oftast köra i lägsta möjliga grafik inställningar.

| Intel i5 4690K | 16GB DDR3 RAM | Geforce GTX 970 |

2008-10-31 17:48
Permalänk
Ferren
Medlem
❤

Är på Island uppdraget också.. stängde precis av.. blev för mycket. Funderar att skippa soviet kamapngen och köra direkt in på Allied istället.. Tyckte soviet inte gav något bra intryck på mig.

Tycker dom gjorde ett mycket bättre arbete med C&C3... skulle inte skada om dom kunde göra spelet liiiiiiite mörkare.. allt känns mer som ett skämt.

Dock så har dom som alltid riktigt grym musik.. det är det ända jag aldrig har varit besviken på i C&C serien.

2008-11-01 08:32
Permalänk
Element_Five
Medlem
❤

Är det värt att köpa då?

Gamer since day one!

2008-11-01 13:27
Permalänk
conthox
Medlem
❤

RA3 = RA2 + C&C3 + RA-feeling.

Om detta nu är bra eller inte är det för tidigt att säga. Jag har bara spelat ett par MP-omgångar, skall börja kampanjen snart. Jag tycker det är ett bra spel såhär långt, bättre än 2an, men inte samma klass som 1an. C&C3 är nog bättre, men som sagt, jag har inte spelat så mkt än, så får se.

Värt ett köp iaf.

2008-11-01 15:09
Permalänk
Ferren
Medlem
❤

Element_fire: Som Conyhox sa så är det lite tidigt nog för alla att ge ett klart omdöme om spelet men Gamesport gav spelet 8.4 poäng om det kanske hjälper dig något

2008-11-01 17:17
Permalänk
Dumlen
Medlem
❤

Hmm, tyckte inte Sovietkampanjen var vidare svår direkt, är på ett uppdrag i alliedkampanjen som är lite svårare.

Atmosfären är där iaf, men det känns ibland som om de bara kastat in de allierade för att de ska vara där, de är inte särskilt balanserade mot de andra lagen imo.

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

2008-11-01 19:46
Permalänk
Element_Five
Medlem
❤

Tack för svaren, får invänta ett demo eller testa det på jobb!

Gamer since day one!

2008-11-01 22:26
Permalänk
anon21339
Inaktiv
❤
Skrivet av Element_Five:

Tack för svaren, får invänta ett demo eller testa det på jobb!

Vet någon om det finns eller kommer ett demo? Skulle vara mycket trevligt

2008-11-02 07:58
Permalänk
eak
Medlem
❤

Det laggar mycket mindre i multi player än single player i allafall. Jag var nära på att klara Island banan nyss.

2008-11-02 11:06
Permalänk
IceMan
Medlem
❤

lagga i SP? det var nått nytt.

R.I.P The_maxx

2008-11-02 19:08
Permalänk
conthox
Medlem
❤
Skrivet av IceMan:

lagga i SP? det var nått nytt.

Heh, jo, det är frågan om hack och inte lagg i SP, men det är samma effekt.

2008-11-03 07:19
Permalänk
anon1676
Inaktiv
❤

tycker RA3 håller alla förväntningar, har fått mig ett litet beroende av det, varvat ryssland och allierade nu och ser fram emot kina. har inga problem alls med spelet som ni beskriver att det hackar, flyter underbart, har maxat allt flyter underbart

klaga inte på min stavning, dyslexi kan man som inte bara stänga av

2008-11-04 20:18
Permalänk
eak
Medlem
❤

MR_BIG_98 tja du kanske har bättre dator än mig. Eller så är det bara jag som är kräsen och upplever att när tiden börjar gå långsammare i ett spel så är det hackande för mig. sjävla renderingen av spelet hackar ju inte det är bara beräkningarna som gör att det går långsammare. Därav hackar spelet.
jag har bara en core2duo på 2.33ghz Men det står exempelvis att man spelat ett uppdrag i 20-30 minuter men i själva verket har man spelat kanske en timma pga att allt går långsammare när AI'n får en massa enheter och mycket att tänka på.

Men spelet är allt roligt. Dock är det ett EA spel.

2008-11-05 03:22
Permalänk
anon59761
Inaktiv
❤

Jag tycker att Command & Conquer 3: Tiberium Wars e snyggare än Red alert 3 :S

2008-11-05 03:37
Permalänk
Wookiee
Medlem
❤

@MR_BIG_98: Kina? Här är det Empire of the Rising Sun som gäller! Självmord-, svärd- och sushi älskande Japaneser.

Har precis plöjt igenom alla kampanjer. Var faktiskt inte så pjåkigt. I början var det segt men ju mer man spelade desto roligare blev det. Som alltid var det ganska underhållande med sköna mellanscener. Dock så tyckte jag Empire's kampanj stundvis var lite seg men kan inte placera fingret på exakt vad.

Musiken är däremot den bästa jag någonsin hört i ett spel. När vissa låtar drog igång så fick man ett rus så man bara fortsatte trots att man hade tänkt stänga av :).

2008-11-06 01:03
Permalänk
anon42075
Inaktiv
❤

Musiken är underbar! Hela spelet är underbart. Jag har aldrig haft orken att spela tidigare titlar ordentligt, så jag är ju lite ringrostig på hela genren. Men nu har jag och en vän har suttit och kört mp som fan de senaste två dagarna. Är lite konfunderad kring en bra taktik för att ta ut shogun skeppen? Har skickat på dom allt man har känns det som. Någon idé?

2008-11-06 19:48
Permalänk
ace84
Medlem
❤
  • Plats: Huddinge

cryo choppers ftw!

2008-11-08 18:52
Permalänk
IceMan
Medlem
❤

Spelet är galet kul!
dom har lyckats med att följa upp RA2 humorn och stilen, helt underbart! 5/5

R.I.P The_maxx

2008-11-09 20:12
Permalänk
ace84
Medlem
❤
  • Plats: Huddinge

vilket lag diggar ni mest då? Själv diggar jag Allies även om jag gillar element från dem andra lagen.
Chronospheren e typ ett awesome bra nödsituations vapen när mna från out of the blue har 2-4 feta battleships eller dreadnoughts utanför basen så bara teleporterar man bort skeppen till land så dem sprängs eller placerar dem utanför en annan motståndares bas

2008-11-09 21:04
Permalänk
Wookiee
Medlem
❤

Empire blir min favorit, gillar flexibiliteten. Dessutom är Yuriko kul :>.

Edit: Har kört ett par skirmishes nu och kan bara säga: vilken ren skit.

AIn vet ju exakt allt jag gör. Bygger jag en bas i ett gömt hörn av karten kommer datorn dit fort som satan.
AIn bygger alltid de enheter som är bra mot de jag gör (tex bygger jag flyg bygger han anti-flyg, bygger jag infanteri bygger han anti-infanteri) innan han ens sett att jag har det.
Dessutom fegar han allt som ofta ur innan en strid hinner börja om han kommer med enheter som mina för en gångs skull är bra mot. Bygger jag ett anti-flyg försvarstorn i min bas håller det honom borta (hans flyg flyger fram till min bas men vänder innan han kommer inom räckvidd för tornet om och om igen) tills han kan komma med tillräckligt på en och samma gång för att ta ut tornet helt.

2008-11-09 21:18
Permalänk
IceMan
Medlem
❤

Sovjet absolut! Sen är det Japan, och sist Allierade (dom horar ju bara med flyg= fegt)

R.I.P The_maxx

2008-11-10 00:36
Permalänk
anon42075
Inaktiv
❤

Ja jag håller mig till sovjet jag med. Helt underbara choppers. Gillar att man kan få ut anti-infantry så snabbt också. Har knappt spelat någon av dom andra, testade lite med japan men föll inte för det. Kanske är musiken som påverkar mig!

2008-11-10 04:27
Permalänk
Ramblemoe
Medlem
❤
Skrivet av Wookiee:

Empire blir min favorit, gillar flexibiliteten. Dessutom är Yuriko kul :>.

Edit: Har kört ett par skirmishes nu och kan bara säga: vilken ren skit.

AIn vet ju exakt allt jag gör. Bygger jag en bas i ett gömt hörn av karten kommer datorn dit fort som satan.
AIn bygger alltid de enheter som är bra mot de jag gör (tex bygger jag flyg bygger han anti-flyg, bygger jag infanteri bygger han anti-infanteri) innan han ens sett att jag har det.
Dessutom fegar han allt som ofta ur innan en strid hinner börja om han kommer med enheter som mina för en gångs skull är bra mot. Bygger jag ett anti-flyg försvarstorn i min bas håller det honom borta (hans flyg flyger fram till min bas men vänder innan han kommer inom räckvidd för tornet om och om igen) tills han kan komma med tillräckligt på en och samma gång för att ta ut tornet helt.

Gogo LAN/Multiplayer, AI'n har (typ) alltid varit som du beskriver den i CnC spelen.. iaf i de senare spelen..
Men så är det ju i väldigt många spel, att köra mot andra spelare är roligare! (PvP ftw)

2008-11-10 15:16
Permalänk
Geisenhausen
Medlem
❤

Sovjet är en klar favorit, jag gillar verkligen deras ubåtar. Det enda jag tycker dom saknar är bra antiair, jag blir allt för ofta överraskad av att ha fiende Kirovs i basen.

Hej! jag är ny här.

2008-11-11 12:19
Permalänk
smuts
Medlem
❤

Står mellan Rising Sun och Soviet. Gillar Soviets musik och deras råa styrka. Men på samma gång gillar jag att japanerna kan bygga upp allt så himla snabbt över så stor utsräckning. En forward base är möjlig redan i början och man kan ju skicka iväg refinery och tower cores till varenda oremine. Ka-ching! Plus att den där asiatiska tjejen är riktigt fin i mellansekvenserna

Take this under advisement, jerkweed!

2008-11-12 10:22
Permalänk
dotque
Medlem
❤

Mjaaa, föredrar red alert 2. Gillar inte de här nya C&C spelen. För mycket extra grejjer och sånnt som ska göras.
Jag vill att det ska vara snabbt och simpelt.

Med andra ord är jag itne så förtjust i spelet.

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

2008-11-19 09:58
Permalänk
Ferren
Medlem
❤

Är på slutet av Allied Kampangen.. väldigt besviken på Cutscenes om jag ska va helt ärligt.. känner att allt går för snabbt, man får ingen känsla av karaktären.. Peter Stormare var väl med ca 2 min totalt? Sen hände ingenting mer. gäller nästan alla skådisar, Amerikanska Presidenten sa också bra några ord sen försvann han....nej värdelöst där.. känner att skillnaden blir inte stor i Empire kampangen heller.

Spelmässigt så har jag inte spelat Empire än, men glott igenom ltie replays.. och verkar som helt klart att Empire blir min favvo faktion. Är ltie fetisgh emot helikoptrar som transformeras (Inlednignen på Transformers filmen, Remember? ).

"Battle" musiken som kommer igång när det blir fulltkrig i spelet är såååååå jväla klockren, man blir riktig pumpad av att höra den och är beredd att skicka sina Ore-Collectors till fighten bara för att få låten att fortsätta spela.

Annars har jag märkt att jag är lite små het på EVA.. fan gör man itne för hennes leende

1
2
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• 23 / 4 Influencer streamade Everspace för 50 000 kr/tim – spelade "som en jävla idiot" 49
  • 23 / 4 Star Citizen når två miljoner spelare 35
  • Igår God of War är släppt – nu vill vi höra era åsikter! 33
  • 23 / 4 Veckans stream - Deep Rock Galactic idag 13:00 32
  • 21 / 4 Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg 30
  • 22 / 4 Valve köper upp studion bakom Firewatch 20
  • 23 / 4 Ute nu – Detroit: Become Human-demo 19
  • 23 / 4 Kratos - Boy (techno remix) 18
  • 23 / 4 PUBG – assault rifles för kraftiga, kommer göras klenare 17
  • 23 / 4 Final Fantasy VII Remake kommer "överträffa originalet" 15
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Intressanta spel släpp Maj -18 10
  • Pc-spel säljes 0
  • Far Cry 5, Officiella tråden – Info / Guide / Spelare / Frågor / Hjälp / Allmän Diskussion 93
  • Spelberoendes riksförbund öppna brev till Zlatan 15
  • Westworld säsong 2! 8
  • Free Fly-helg i Star Citizen 54
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 20
  • Death Road To Canada NSW inställt pga terror 1
  • Favorit-explosioner i spel 12
  • Pc Building Simulator - Early-access intryck. 3
Obesvarade
  • Pc-spel säljes 0
  • www.lurkit.com, ett alternativ till multitwitch och KBMOD Multistream 0
  • Retrolan 2015 i mitt kök 0
  • Dark souls Switch försenat. 0
  • [SÅLT] 4 PS4-spel och guide, superskick och billigt 0
  • Quake Champions: DOOM Edition (2018) 0
  • 100kr för KSP, DR4, Ruiner mfl i nya Humble Monthly(ref-länk) 0
  • Sista backlog recensionen 2017 - Middle Earth: Shadow of war. 0
  • TordFish Presents: Ae'Ra - Sunburn 0
  • Köpes: Koder till World Of Warships 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2018 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion