Sköna kollegor en skön fredagkväll

Flakmonkey
Sköna kollegor en skön fredagkväll

Att ens arbetsplats inte är perfekt kan nog de flesta hålla med om. Jag skulle vilja träffa den som jobbar på ett ställe som inte har några saker som man stör sig på ibland. Min arbetsplats är inget undantag men något som jag aldrig kan klaga på och som jag själva klassar som det kanske viktigaste med en arbetsplats är att jag har fantastiska kollegor. Jag har nog aldrig haft en arbetsdag då jag inte skrattat och det är i min mening något av det viktigaste. Även om det går emot ibland, på jobbet eller livet i övrigt, så kan man alltid se fram emot att att träffa dem.

Det är verkligen en fantastiskt gemenskap på jobbet som jag inte kan lovorda nog högt. Utöver det vanliga umgänget på arbetsplatsen så är det innebandy, after works, pokerkvällar och andra tillstängningar som gör att man inte bara ser alla som kollegor utan även vänner. Som ikväll tex då vi var ett gäng som fick dra till restaurangen B.A.R. som tack för att vi uppenbarligen gjort ett bra jobb i ett projekt. Vi var fem personer som på ytan kanske inte har alltför mycket gemensamt men ändå hade vi otroligt trevligt.

Visst blev det en hel del jobbprat under en kväll som förgylldes av god mat, utmärkta drycker och bra service men även om privata saker som ju gör att det är mer än en "ytlig" arbetsbekantskap. Kan tänka mig att inte alla gillar just den biten, de vill kanske ha jobbet för sig och privatlivet för sig, men personligen så uppskattar jag det väldigt mycket. Det skulle vara på tok för trist att inte kunna vara personlig med sina kollegor. Självklart kan man inte vara bästa vän med alla, det säger ju sig självt, men jag har svårt att se mig själv trivas på en arbetsplats där den enda relationen och gemensamma saken jag har med mina kollegor är jobbet.

Så ja, jag kan verkligen skatta mig lycklig som jobbar där jag gör. Och som av en händelse så ska jag nu sluta skriva det här inlägget eftersom det är dags att spela #FIFA 13 med en kollega som också har blivit en god vän. Härliga tider!

#blogg

1
Skriv svar