Luftmans Musik-Kalender: #5

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #5

Dagens Tema:
Megadeth

Nu ska vi fuska lite här, när jag bestämde mig för att göra en julkalender dedikerad till spelmusik så lovade jag mig själv att inte inkludera "riktig" musik så att säga och ingenting från spel som Guitar Hero eller Rock Band, då dom består av enbart "riktig" musik. (Notera att jag sätter citattecken på "riktig", då jag själv tycker att all musik är riktig musik ... Förutom Dubstep eller Hip-Hop...)

Megadeth är mitt absoluta favoritband, det är det första bandet som öppnade mina ögon för metal och alla dess sub-genres. Megadeth har även bidragit till spelvärlden med lite musik och här är mina favoriter:

Favoritlåt:

"Sudden Death"

Återigen, jag tänkte inte ta låtar från Guitar Hero till den här kalendern, men den här låten är faktiskt annorlunda. Den här låten gjordes i första hand till spelet Guitar Hero: Warriors of Rock, det var den absolut sista låten i spelet och var gjord för att vara så svår som möjlig att spela. Låten släpptes senare till skivan Th1rt3en. (Se där, vi hann väva in lite leet-speek också!)
Jag tycker den här låten är sjukt cool, en av Megadeths bästa.

Mer bra låtar:

"Never Dead"

Denna låt finner vi också på skivan Th1rt3en, det var titelspåret till spelet med samma namn. För er som gillar Slayer: Mellan 1:00 till 1:10 så låter det som introt till Black Magic

"Duke Nukem Theme"

Megadeths version av Duke Nukem temat, behöver jag säga mer?

Kul fakta:

- Megadeths frontman, Dave Mustaine, var Metallicas första lead gitarrist, innan han fick kicken och blev ersatt av Kirk Hammet.

- Megadeths låt "Set the World Afire" börjar med en bit från låten "I Don't Wan't To Set the World on Fire" som är känd från Fallout 3.

#blogg

1
Skriv svar