Witcher 3

Medlem
Witcher 3

Jag var skeptisk till detta spel, då jag aldrig riktigt fastnade för 2an.
Men efter att ha spelat det i ungefär 4 timmar än så länge. Så måste jag säga att jag är väldigt glatt överraskad.

Action delen som jag tyckte var lite seg och tråkig i 2an. Är så mycket bättre i detta spelet, sedan att kunna lättare förstå sig på hur man ska fightas lättare. Så gör det roligare för andra som inte spelat dessa spel innan, att komma in i dem fortare. Det är mer flyt i rörelserna och liknar väldigt mycket Batman /SOM.

Grafiken är sjukt vacker, jag har spelat alla nya spel till ps4an och några till xbone. Detta är ett av de vackraste. Det slår inte The Order 1886, men tanke på hur mycket mer det är i detta spel.
Det är en stor öppen värld och så mycket som händer samtidigt, med t.ex djurlivet och de olika väder förändringarna. Sedan är det väldigt mycket på skärmen samtidigt, ändå lyckas de skapa en sån här vacker värld.
Dessutom är det väldigt få laddningstider. Jag har bara möt två än så länge och det är när jag dör eller när jag startar spelet.

Jag har gjort lite story uppdrag och några sidouppdrag. Sidouppdragen som oftast är ganska tråkiga och känns mest som en fyllnad som måste finnas till. För att försöka göra så att det ser ut som mycket, medans det egentligen är samma quest, fast en annan vinkel på dom.
Men det har jag inte lagt märke till i detta spel, utan alla sidouppdrag har varit givande och minnesfulla. Det är inget som man glömmer i första taget och inget jag tror man kommer glömma efter 100 timmar heller.

Jag kommer uppdatera mig under resans gång, sedan får vi se var mina tankar och känslor för detta spel tar mig.

#blogg

1
Skriv svar