Snart nytt jobb igen!

Medlem
Snart nytt jobb igen!

Morning på er alla!

Sitter hemma och arbetar för tillfället. Är faktiskt rätt så skönt att ha ett sånt jobb där jag kan bestämma var jag ska jobba, så länge jobbet blir klart. Håller fortfarande på att förbereda mig inför fredagens stora föreläsning. 35 fritidspedagoger ska få en uppföljning kring digitala verktyg i fritidshemmet. Spännande!

Snart är det dags att träffa min rektor för att prata om mitt jobb som börjar i januari, har nog nämnt det i någon inlägg tidigare men jag ska iaf tillbaka till min gamla skola och arbeta som fritidspedagog. Det som kommer bli roligt och spännande är att jag ska få fortsätta med mitt arbete kring IKT och digitala verktyg men som fritidspedagog. Det ska bli spännande att faktiskt få testa på allt som jag i dagsläge står och föreläser om. Så det blir en blandad tjänst!

Något jag funderar på att börja arbeta med eleverna kommer vara spel. Det är många barn som spelar spel som faktisk inte är lämpliga för deras ålder, men jag tänkte att det kan vara viktigt att prata med eleverna om dessa spel. Vad är det för spel de spelar, varför gör dom de, vad är det som gör spelen så roliga osv. Förstår eleverna faktiskt va spelen handlar om? En annan sak jag funderar på är att försöka få tid vid något föräldramöte och prata om spelen. PEGI, Pan European Game Information. Viktigt område för föräldrar att veta om före man köper spel!
Nu låter jag kanske som en tråkig person, men det är faktiskt ett viktigt område. Barn som är 6-10 år ska inte sitta och spela spel som GTA V, Call Of Duty och liknande spel. Hoppas att ni håller med mig?

Ni som testat Falout 4, vad har ni för tankar kring spelet? Är det bra? Jag är återigen fyllt med olika tankar om vad jag vill spela och vad jag vill spela på. Är sugen på ett PS4, ett nytt Xbox one. Men jag vet att det högst antagligen bara kommer att fungera som en hyllvärmare samt en Netflix apparat.

Nej nu ska jag återgå till förberedelserna inför föreläsningen!
Vi hörs!

Over and out!

//Emil

#blogg

1
Skriv svar