Musik-Kalender [3rd] - #9

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #9

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Donkey Kong Country 2

Här har vi vad som oftast kallas fanfavoriten av trilogin... Som råkar vara det jag gillar minst av dom! Jag känner mig exakt likadant här som jag gör med Mass Effect, alla älskar tvåan, jag tycker tvåan är bra men gillar det minst av de tre spelen. DKC2 är fortfarande svinbra, lätt ett av dom bästa spelen på SNES, men jag tror den mörkare atmosfären inte riktigt tilltalade mig lika mycket som dom ljusa naturligare miljöerna i ettan.

Musiken tog efter miljöerna ganska rejält med ett mycket mörkare soundtrack som jag inte kan bestämma mig om det är bättre eller sämre än det förra, det är iallafall riktigt bra. De flesta låtarna i DKC2 har en mycket dystrare eller mer deprimerad ton till sig tycker jag, även låtarna som inte är lika intensiva är väldigt mörka jämfört med föregångaren.

Är Ettan eller Tvåan bättre? Vilket har bäst soundtrack? Diskutera!
Här kommer iallafall mina favoriter från tvåan.

Favorit:

Jag försökte att inte ta den, men den är ju så bra! Det här är ofta fanfavoriten från detta spel och vad jag skulle vilja kalla detta spelets svar på "Aquatic Ambience". Helt sjukt briljant idé att ha en så lugn låt till dom supersvåra stickerbrush banorna, kanske var för att lugna ner spelaren varje gång han eller hon dör och måste börja om. Rekommenderar starkt Smooth McGrooves Cover av denna låt.

Fler Favoriter:

Imorgon: Resident Evil Directors Cut - Basement Theme och hur den förändrade audiovisuell speldesign förevigt... Nej, det blir Country 3.

#blogg

1
Skriv svar