Musik-Kalender [3rd] - #18

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #18

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Disgaea: Hour of Darkness

Har någon spelat ett spel ur Disgaea-serien? Ja, alltså någon nånstans har ju gjort det, men snarare du som läser? Vilket otroligt charmigt och helt sjukt djupt spel! Låt inte det gulliga utseendet lura dig, Disgaea är ett jättedjupt och ganska svårt strategiskt RPG spel. Jag talar inte ens från nostalgi när jag säger detta, jag upplevde Hour of Darkness och Disgaea i allmänhet för första gången i år!

Hour of Darkness har en väldigt anime-inspirerad story, baserad kring episoder och ganska barnsliga karaktärer. Vad som är skönt däremot är att dom spenderar mycket tid på att driva med Anime-tropes, vilket är riktigt skoj. Känner att soundtracket är ganska bra inspirerat av detta, med vissa flamsiga låtar och vissa mer episka melodier. Tyvärr så kan man bli lite less på vissa låtar då man kan råka höra den lite för många gånger. Men overall så är musiken riktigt skön, ska bli spännande att höra musiken i uppföljaren då spelet kom med en soundtrack CD!

Ge Disgaea en chans, du kanske hittar en ny guldklimp på PS2 precis som jag gjorde. Men räkna inte med en kort spelupplevelse, jag försökte ta mig genom spelet med så lite grinding som möjligt och det tog 40 timmar, då hinner låtarna verkligen sätta sig på hjärnan!

Favorit:

Den här var alltid en favorit under spelet, tycker den är skojig för den är väldigt energisk och "o-enformig" .

Fler Favoriter:

Dood!

#blogg

1
Skriv svar