min första vecka i Bremen (och på Jacobs University)

Medlem
min första vecka i Bremen (och på Jacobs University)

Nu har jag varit en vecka här nere på Jacobs University i Bremen. En vecka i ett land där jag inte behärska språket så bra. Hur har det gått? Det har gått väldigt bra. Tydligen är det uppemot 90 nationaliteter på det här campus (min rumskompis är ifrån Nepal för övrigt), vilket jag tycker är intressant. Jag har börjat hänga med en grupp yankaree ifrån Lafayette College som kom till campus samma dag som jag kom. Alla i gruppen är väldigt trevlig och jag kommer överens med allihopa i gruppen (har inte träffat än en person som jag skulle kalla otrevlig) och jag hoppas att de och jag kommer att ha det trevligt här.
Bremen är en vacker stad i min åsikt. När jag ser alla de gamla byggnaderna och kyrkor som har funnits där i flera hundra år, blir historikerna inom mig väldigt glad. Jag tror att jag kommer att se framemot min tid här i Bremen och på Jacobs University.

Bild på en väderkvarn i Bremen.

Bild på Schütting, ett guild hus.

Jag och en staty av de fyra musikanterna från Bremen. Tydligen kommer ens önskningar förverkas om man tar på statyn på det sättet jag gör i bilden.

Jag kommer att göra en uppdatering nästa vecka också. Ha det så bra, mina kära läsare.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar