Nostalgisk i DOOM.

Testpilot
Nostalgisk i DOOM.

Som väntat har jag tröttnat på Old Republic

Nu spelas det DOOM för fulla muggar.
Ganska mysigt att krypa tillbaka till circlestrafe och skjuta-allt-som-rör-sig-på-skärmen-pang-pang.

Nackdelen är att jag märker att jag börjar bli gammal och reaktionerna är långsammare.
Dessutom har jag inget tålamod att nöta bossfighter så efter 15-20 försök på den stora cyberdemonen deluxe med 2 faser så skruvade jag ner svårighetstgraden i fas2 att komma vidare.

Kändes jäkligt surt , men så går det då man tröttnar på att nöta och vill komma vidare.
Känns som jag är snart igenom hela spelet.. här kommer recensionen:

Nackdelar:
Inget för den med svag mage , brutal-slaskigt , särskilt glory kills som ganska snabbt blir enformiga.
Har man långsamma reaktioner så gillar man inte detta.

Trist att man inte kan gå tillbaka till vissa delar av banorna för att hitta vissa secrets.
Du är låst eller får sonika spela om nivån.
Blir snabbt enformigt med säkerhetssystemet som säger : oops för många demoner nu , bäst jag stänger alla dörrar o låser in dig som spelare på en liten/medelstor spelplan för att rensa upp.

Systemet för uppgraderingar känns smårörigt med olika nivåer och grejer för både dig , vapen och runor , eh.

Vissa runor är speciellt oförlåtande att få tag på.
Fått vissa skumma krash-to-desktop och ett par totalbuggningar av det grafiska interfacet i windows efter krash.

Och igen , vem tusan vill glo på introfilmerna efter 1a gången , ingen tangent för att skippa det hela (tur nog finns det en startparameter +com_skipIntroVideo 1)
Samma för mouse-smoothing (+set m_smooth 0).. asså huh? Vem kom på den iden att ha det påslaget?

Fördelar:
DOOM! Brutalslaskigt med underbara Glory kills som man faktiskt har nytta av.
Tillbaka till nostalgi där man inte behöver tänka speciellt mycket utan bara köttar på.

Kul mods till de flesta vapen och du fixar poäng genom att slakta till max.
Grafiskt är detta en fullträff med snygg grafik , inga popins och det går snabbt och mjukt till max.
Går att ställa in det mesta som en kräsen PC gamer vill ha det.

Kampanjen är lagom seriös för ett spel av denna typ.

Känslan finns där , vapnen känns köttiga , du rör dig precis som man förväntar sig i DOOM och doublejump är klockrent.

Slutsats:
Nostalgi i en grymt vacker kostym.
Köp om du gillar first person shooters , köp inte om du vill ha story eller nåt djupare än att uppgradera dina vapen.

// Kiri OUT

#blogg

1
Skriv svar