Mirrors Edge: Catalyst och mitt första intryck

Medlem
Mirrors Edge: Catalyst och mitt första intryck

Tyvärr är det intrycket inget bra.

Jag sitter inte på ett "hate-train" eller något sådant, men tycker det finns en del saker som ändå bör tas upp. I list-form..

- Varför är jag gjord av helium? I ME kändes det som att jag rörde mig någorlunda som en människa bör. I Catalyst hoppar jag 14 meter som ingenting, och formligen flyger fram hälften av gångerna.

- Varför pratades det så mycket om att använda momentum till sin fördel när jag tappar allt momentum varje gång jag gör någonting?

- Varför formligen avlider en vakt/fiende av att bli inputtad i en låda? Alla strider med "normala" fiender kan prompt avslutas genom att trycka A/D+attack så att de snubblar in i något.

- Hyper-grafiken känns tyvär inte så hyper... Det ser definitivt inte dåligt ut, men det känns ändå lite utblandat.

- Och åter lite till helium-grejen i rörelse. Hur man rör sig känns inte riktigt bra. Om jag klättrar upp för en kant eller liknande gör jag ofta ett 9-meters-hopp omedelbart efter bara för att jag inte släppte space fort nog. Faith verkar ha fjädrade skor.

Mer ska det spelas iallafall så får vi se vad jag tycker i längen. Men just nu känns det lite för snabbt och galet.

Edit:

Jag vill dock påtala ett par bra saker också, såklart!

- Faith har karaktär! Jag gillar verkligen röstskådespeleriet och hela karaktärens utveckling.

- UI'n är fantastisk, och jag är försiktigt optimistisk till "uppgradings-systemet."

- Kartan är nice! Open world är nice!

- Musiken rockar!

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar