Robot
Painkiller

Klassiska shoot’em up, förstapersonsskjutare, lyser mer och mer med sin frånvaro på dagens spelmarknad. Istället verkar utvecklarna bestämt sig för att spelarna hellre vill ha mer realistiska spel som smygare, soldatsimulatorer och ett i allmänhet mer raffinerat monsterdödande. Men jag, och säkerligen många andra, kan fortfarande uppskatta ett riktigt slaktarlir där man slipper tänka och där skickligheten inte sitter i hur pass bra man smyger. Utan istället i hur man på bästa sätt massakrerar horder av demoner medan man undviker hugg, slag, eldbollar, svärd och andra hemskheter. Självklart är Doom dessa spels fader, men det har faktiskt kommit andra ljuspunkter under de senaste åren som till exempel Serious Sam. Nysläppta Painkiller nöjer sig dock inte med att lägga sig i genren utan har även spekulerats i att vara spelet som tar över efter Quake och QuakeWorld. Om det är att ta sig vatten över huvudet eller inte har FragZone tagit reda på.


1
Skriv svar