Vad är "gameoverlayUI"?

Inaktiv
Vad är "gameoverlayUI"?

Ja, vad är gameoverlayUI för något? Efter realesen av nya communityn varnar brandväggen för att detta vill ha anslutning, någon som vet vad det är/gör?

Inaktiv

Sök på google. Www.google.se .


signatur

www.GetUP.3w.se - Ett spel forum!

Medlem

Tillåt det, hör till steam, och jag antar att det har något med friends eller dina spel att göra.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Tillåt det, hör till steam, och jag antar att det har något med friends eller dina spel att göra.

Japp, det är så riktigt så. Upptäckte detta efter att ha tittat lite närmare på "problemet", som ju inte var något problem :).

m1
Medlem

Kanske du redan förstått, men tryck shift + tab när du är inne i ett spel så kan du chatta genom friends och klicka runt på communityn. Rätt smidigt faktiskt, och om ringa-upp-voice-grejen hade funkat så skulle det ju faktiskt vara riktigt användbart

Inaktiv

Jodå, det vet jag, och måste säga att jag gillar detta nya betydligt mer än den gamla Friends varianten :).

Inaktiv

Jag fattar inget med detta här GameOverlayUI.
Det börja med att jag startade Cs 1.6 i steam, så när det kom upp poppar ett fönster upp där det står " GameOverlayUI.exe - programfel "
osså lite skit under-.-

jag trycker ok och kommer till windows och är tvungen att stänga av spelet. Vad ska jag göra?

Medlem
Skrivet av Lindholm16:

Jag fattar inget med detta här GameOverlayUI.
Det börja med att jag startade Cs 1.6 i steam, så när det kom upp poppar ett fönster upp där det står " GameOverlayUI.exe - programfel "
osså lite skit under-.-

jag trycker ok och kommer till windows och är tvungen att stänga av spelet. Vad ska jag göra?

Skrivet av mILLL:

Sök på google. Www.google.se .


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

1
Skriv svar