Problem med demot

Medlem
Problem med demot

Saxat från nyhetstråden:

Skrivet av Link:
Skrivet av dunken79:

Ingen som har haft problem med att tbordet laggar som fan ?
Typ går man framåt , släpper knappen , sen kan det gå 5 sekunder och den fortsätter att gå framåt/sidan . osv ?

Jo, samma här.

Tänkte ta upp den här igen, verkar som det blev bortglömt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Slö dator!
Skaffa ny prolle.

Medlem

Nja. Detta problemet är inte av den typen. Skulle det ha varit för slö dator, så skulle det hacka och vara allmänt slött. Nu hackar det inte alls. Det kan flyta på under flera minuter och det går att spela felfritt, men helt plötsligt blir det som om man fastnat i sirap eller att man halkar vidare trots att man inte trycker på ngn tangent för att komma vidare. Som om tangentbordet "laggar" som dunken79 skrev.

Jag har för mig att jag hade problemet med ett annat spel, kommer dock inte ihåg vilket. Jag har också för mig att det berodde på codex, är inte helt säker men. Jag skall testa det senare under dagen.

Sedan kan man undra varför andra nya spel på marknaden flyter på även på högre inställningar, t ex Bioshock, MoH: A m fl, men det skulle vara problem med detta?...

// edit

Testade med att avinstallera codex, men det hjälpte inte. Grymt störande att det flyter på med medium-high samt några low, men att det sedan är som om ngn tar över tangentbordet och snubben går fram och tillbaka utan att man har ngn som helst kontroll.

Hoppas på ett stabilare demo så att man ser att man kan spela det, annars blir det inget köp.

// edit igen

Inte CoD4, utan MoH: A...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Vad har du för prolle då...?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

CPU: AMD 64 3200+
RAM: 2 GB DDR
GPU: PowerColor X1950 XT
SPU: Audigy 2


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag förstår icke hur du klarar ens få igång Crysis med den prollen (då det inte går att spela pga. "hacket" på min 3700+)... skulle inte förvåna mig om det var den, som Z0RRE sa. Crysis är väldigt CPU krävande.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Men det är det som är underligt. Oftast så flyter det på, det är vara ibland detta uppstår. Man undrar då vad detta kan bero på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Crysis demot är väldigt buggit. Tror det var incrysis jag lästa att nån fick prestanda ökning med texturer på high med på medium så blev det sämmre prestanda.

Jag får random crash med mitt vista och måste starta om datorn


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan inte minnas att jag hade särskilda problem med spelet i sig. Nöjde mig med stort sett de inställningar spelet valde åt mig (tyngd på 'stort sett') och spelet flöt på bra även om det såg ut som gamla HL2. Dock var det rätt så tunga drops vid de extreme närkontakterna och kunde te sig.. hm, ja näst intill laggigt kanske.
Sitter på ett Vista 64 och fick veta först idag av min svåger att där varit mycket problem med denna kombinationen när de lirat demot? Hmm.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Har inte haft nogot problem alls med min Vista 64bits dator. Allt flyter gudomligt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar