Levde Crysis-demot upp till dina förväntningar?

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av claho:

Smyga bland palmer och skjuta små yra koreaner...suck. Trodde man skulle få skjuta på stora arga och onda aliens :evil:

Det får du, I hela, framgick inte det ganska tydligt i slutet på demot?

Eller när man hittade alla döda soldater i skogen...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

och det där med att allt skulle anpassa sig till spelans rörelser? jag såg inga buskar som rörde sig när jag kröp förbi dom, eller blad, grenar etc. Antar att de bara förekommer om man har Direct X10, alltså Vista....bastards


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

haha komiskt att koreanerna snackade engelska också :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

En sak som var dålig är att när man använder silencer så tår de typ 20skott, lite skumt xD

Inaktiv
Skrivet av Exeron:

haha komiskt att koreanerna snackade engelska också :S

Kör på delta så pratar dom, ja vafan det är nu dem pratar.

Inaktiv

Ja, dom snackar Koreanska om du kör på svåraste... mycket roligare då också. Nån som tänkt på att dom låter som Achmed the dead terrorist när dom säger "I will kill you"?

Ja, Dx10 så rör sig grenar osv. för hur man rör sig (det gjorde det i MP betan på Dx9 också).

Nej PRE-Release Demo betyder alltså "Före release demo"... inte PRE-Release Demo Demo.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

grenar rör sig även i dx9, beror på vad du kör för inställningar.. jag kör max på fysik eller va det heter.. då ser jag grenarna böja sig framför mig..

har säkert spelat igenom det 40ggr nu :P.. o kommer på olika sätt att klara det varje gång.. kört lite sandbox åh, nice o fara me attack helikoptern o mata ner hus o träd.. och nukerocketlaunchern är gryyym

Medlem

De flesta av er har nog Pixel Shader 3.0 iaf, jag har än så länge bara 2.0 (X800 XT PE). Och pga det såg ju Far Cry snyggare ut. Hade en stor pixel i fejset när jag sköt med maskingeväret som sitter på bilen. Däremot kunde jag ju maxa rätt bra inom PS2.0s ramar, men det såg ju ändå ut som low på nå sätt. Men spelet i sig var riktigt uppfriskande. Hoppas de fixar AIn bara, ibland kunde man stå å glo på en korean i fem sekunder innan han fattade att man var där. Och de större träden kunde jag inte mejja ner.


signatur

/ Shuburn

Medlem

Hade gärna sett att koreanskan var med redan på normal, för man är inte jättesugen på att gå hard, då jag redan har lite problem med spelet. Crysis gör i övrigt rätt där Far Cry gjorde fel (vilket väl var rätt mycket i min mening) och jag gillar spelet. Lite pul med inställningarna så kommer det bli finnemang på frame-fronten också. När jag testade demot första gången så körde jag på 1024, men skulle vilja opta upp till 1280 som är min desktop-upplösning. I nuläget tenderade mycket väldigt blockigt på lite sikt och blir rätt så oprecist.

Något jag störde mig på var, bortsett från att det mesta kändes ganska polerat, så tex när man ska greppa fienden så måste man stå korrekt till, och det läget är väldigt specifikt uppfattade jag. Därför blev det ofta för mig att jag stod där som ett fån och försökte komma i läge att greppa medan koreanen sprang omkring och skrek i syfte att göra mig illa. Elakt. Tar en ur illusionen lite faktiskt.
Dessutom att man automatiskt släpper de när de dött... Vill ju hålla kvar som den sköld de än är.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Demot sög. Jag hade inga förväntningar utan jag provade mest spelet på grund av det jag hört om grafiken.

Kanske hela spelet är roligare om man slipper (försöka) skjuta koreaner bakom femton lager buske. För att inte nämna hur dom tålde 30 kulor i vissa fall (jag vet att jag träffade därför att de sa "OH, UH" och ryckte till). :\

Medlem

30 skot tål dom inte, varken på högsta svårighetsgrad eller med något vapen.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av claho:

Smyga bland palmer och skjuta små yra koreaner...suck. Trodde man skulle få skjuta på stora arga och onda aliens :evil:

Det får du, I hela, framgick inte det ganska tydligt i slutet på demot?

Han kanske menade UNDER TIDEN HAN SPELADE. Du är inte särskilt smart verkar det som. >_>

Medlem

Nej. Alldeles för dåligt optimerat och inte så kul gameplay.

Kanske blir ett köp bara för grafikens skull när jag skaffar en monsterdator. Förmodligen efter jul.

Medlem

blev roligare när man importerade nuke och attackhelon

Medlem

det var aaskul... vissa smådetaljer... men har spelat igenom det 4 gånger nu så kan ju inte säga att de sög

körde på high ca 40 fps
utan AA

Medlem

Ja, jag har ingen aning om det lever upp till mina förväntningar för jag kan knappt spela det. Det flyter helt smärtfritt men bilden är en aning vrickad.

http://img87.imageshack.us/img87/1157/crysisnw2.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/415/crysis2sh5.jpg

Någon som vet vad som kan vara problemet?
Kan tillägga att ljudet inte fungerar heller.

Edit: Allt fungerar, jag var tvungen att sätta Shaders quality på high annars funkade det inte. Ljudet kunde ibland försvinna efter jag gjort nån inställning i opitons, där var det bara att starta om så kom det tillbaka.

Jag kan passa på att fråga lite om tips till grafik inställningar, vad som kräver mycket av grafikkortet och så. Vet att vatten är tungt att rendera så den sätter jag på low.

12
Skriv svar