Medlem
Portalhyllning

Mästarna bakom VG Cats återkommer med hyllning till portal. Nu senast med en video jag inte kan frångå utan att länka vidare. Underbar iscensättning av en av spelvärldens bästa låtar.

(Ville inte lägga mig i wtf eller annan kanal, om någon av någon hemsk anledning fortfarande har kvar att uppleva detta till sitt slut.)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

det är av just det skälet du nämde att jag blev lite pissed när jag såg videon..
Har nämligen försökt få mina kära bröder att spela detta lir ett tag nu men den ena har inte tid och den andra har inte pengar nog att köpa skiten. Men båda besöker VGcats ganska regelbundet.
Själv så tror jag att mycket av den otroliga känslan jag fick av spelet var på grund av att jag hade INGEN SOM HELST ANING om vad som skulle hända och blev därför helt blown away av spelet. Men om jag hade vtat i förväg hur det skulle se ut, ens lite så skulle det int vara samma sak.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Håller fullständigt med dig på den punkten. Var detsamma här med vetskapen om spelet, mer än själv mekaniken spelet bygger på förstås. Bra spel (även film för den delen) skall i regel upplevas utan onödigt mycket vetskap. Har de inte haft prioriteringen att hittills ta del av spelet har de sannolikt inte samma utbyte, men skulle likväl kunna avnjuta den härliga upplevelse det än är. Sedan är det självfallet alltid synd att saker spoilas, men det är nog sådant man får leva med om man kommer in i något efterhanda.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Håller helt o hållet med er. Spelade detta spel med den ända vetskap att det skulle vara portaler med och att det skulle vara som pusselrum. Fick riktigt sköna "cube" vibbar och en riktigt skön wow känsla på bana 19.
Det va så länge sen jag fick den känslan i ett spel sist att jag inte minns det.
Synd att dom inte tog steget längre och byggde på handlingen efter det som vart slutet, men vem vet kanske blir ett portal 2.
För mig har det oftast varit så att dom spel och filmer man verkligen har älskat är sånna man inte vetat så mycket om innan.

The cake is a lie!

Medlem

Absolut ett kul spel men jag måste faktiskt klaga lite ändå. Hur kommer det sig att man kan klara ett helt spel på 2,5-3h? lite småtrist då man ville spela på i dagar .. inte ens "sistabossen" hade jag några som helst problem med men iden var riktigt kul och jag hade ett leende på läpparna de få timmar det varade

1
Skriv svar