Gamla version av Q4Max i PR1.4.2

Inaktiv
Gamla version av Q4Max i PR1.4.2

Tjenare,

Har strul med demos precis som alla andra verkar ha I mitt fall är det gamla versioner av Q4Max som strular.

Det jag vill är att se ett netdemo från Q4Max v0.76 i mitt nuvarande Quake 4 (PointRelease 1.4.2), DET är själva problemet.

Logiska lösningen:
Installera de gamla Q4Max med andra namn t.ex. d:\spel\q4\q4max076 istället för d:\spel\q4\q4max osv.

Tyvärr kan jag inte ladda dessa då gamex86.dll uppdateras med varje PR så när jag försöker starta t.ex. Q4Max 0.76 i senaste PointReleasen stannar den upp och säger:

4/q4max076/zz-q4max-game-076b.pk4/gamex86.dll
copy gamex86.dll to D:/Spel/Quake 4/q4max076/gamex86.dll
Error ERP_DROP: wrong game DLL API version
********************
ERROR: wrong game DLL API version

Så då ger man sig ut på jakt efter en lösning, en massa träffar dyker upp men alla verkar bara svara: "installera ditt gamla Q4Max i en mapp med annat namn t.ex. q4max076" (exakt vad jag gjort) och inget nämns om problemet med gamex86.dll så vad gör jag för fel?

Kortfattat
Hur spelar jag upp demos från Q4Max 0.76, 0.72 osv. trots att jag har PR 1.4.2? Det verkar ju trots allt gå för en massa andra?

STORT tack på förhand för all hjälp

// brickuz

EDIT

Har för övrigt hittat detta men vet inte hur jag ska tolka det dum som jag är:
http://www.esreality.com/?a=post&id=1033250

Second problem that people have is mismatched gamex86.dll's. This problem is generally caused by different version dll's being in your Q4Max directory. A note on installing Q4Max - DO NOT leave old versions in the directory. When installing Q4Max delete or move your old directory and create a new one using only the new files. This should prevent gamex86.dll problems. Also make sure your gamex86.dll is NOT writeprotected.

Att den inte är skrivskyddad har jag redan kollat men resten? Har testat att byta ut gamex86.dll som finns i min q4max076-mapp mot den i q4base men det gör iaf. ingen skillnad ?:)

1
Skriv svar