Vill inte bli vampyr!
Jag har ett problem på oblivion!
Jag har gått upp igrad, men när jag ska sova så kommer det upp en ruta som står att jag har blivit biten av en vampyr när jag sov.
Jag vill inte vara vampyr så jag undrar hur jag ska göra för att inte bli det när jag sover!
Jag laddade om och har inte sovit så jag har inte fått texten om det!
Jag har testat att sova överallt men det blir så i alla fall. Skulle bli tacksam för hjälp!
Ja alternativen är då.
Gjör questen, tror det är vampyr snubben i skingrad som ger den men då måste man nog vara vampyr ett tag.
Skriva in fusket för att få flaskan direkt.
Eller som karma säger ladda ett tidigare save om du har nått.
Vad är fusket för att få flaskan då? kan du det?
Oblivion Cheat for Vampirism Cure Potion
How to use it
1) Press ~ on your keyboard to bring down the console.
2) To add the item to your inventory, type the following:
player.additem 0009812D #
Change "#" to the number of items you want. For example to add 100 of these items do:
player.additem 0009812D 100
Nopp nu kan du slå en yxa i skallbenet på dom utan att vara rädd för att få nå baselusker av dom
Du är imun mot sjukdomen alltså.
det håller jag inte med om, jag fick den igen nästan direkt efter att jag tagit den där potionen. den gången var jag dock smart nog att ta någon "cure desease"-potion direkt så jag blev aldrig vampyr...
sen kan man ju alltid skriva in 000977E4 1 i konsolen för att få en ny potion, denna fungerar - till skillnad från den som nämnts tidigare i tråden.
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Curing Vampirism
It is possible to cure vampirism, but it is a long and rather tedious quest. Once cured, it is not normally possible to become a vampire again (except via console commands). When completing the vampire cure quest, Melisande says that her services will be available if needed in the future.
You still can contract "Porphyric Hemophilia" normally after that, but it behaves just like any normal disease then - drain fatigue 5 until cured, without any special effects from sleeping.
The official plugin Deepscorn Hollow has a Font of Renewal that can cure vampirism much more easily than going through the Vampire Cure quest. Just like with the standard vampire cure, you can not become a vampire again after using the Font to cure your vampirism.
If you want to become a vampire after taking the cure vampirism potion it is only possible using console commands. This technique only works once.
* Type coc testvampireinterior to be transported to the developer's vampirism testing area.
* There are two similar tombstones in the room. First click the one that says "Click me to become a vampire!" then click the second "full vampire" stone.
* Feed on the sleeping man and head out.
* Return to Tamriel. One way to return is to go out to the main testing hall and use the door labeled "Hawkhaven" to get outside; standard fast-travel is then possible.
Tycker då det är konstigt att jag inte blev vampyr igen efter tagit drycken.
Jag har gått upp igrad, men när jag ska sova så kommer det upp en ruta som står att jag har blivit biten av en vampyr när jag sov.
Jag vill inte vara vampyr så jag undrar hur jag ska göra för att inte bli det när jag sover!
Jag har testat att sova överallt men det blir så i alla fall. Skulle bli tacksam för hjälp!
/ Om du inte har något emot att fuska lite för att bli av med sjukdomen så kan du ju gå in på Fuska.nu å kolla efter Potion Vampire något !
Jag hade samma problem ett tag men jag lyckades lösa problemet. Det enda du behöver göra är att gå till en kyrka och klicka lite på altaret. Denna ruta kommer aldrig mer komma upp:up: