unreal tournament 2007
Det kommer finnas ranking men inte på samma sätt som i BF2 afaik. Statsen kommer användas för ett matchmakingsystem som gör att lite sämre spelare inte ska behöva möta riktigt bra spelare och bli tokägda som det lätt annars blir i UT/UT2004... Har för mig att man ska kunna bestämma om ens server ska använda det system eller inte dock, skulle ju bli svårt med klanmatcher annars ^^
Inte riktigt. UT2k4-servrar kan spara stats lokalt eller globalt. Om de sparar globala stats kan du se dem på [http://ut2004stats.epicgames.com/]
(med reservation för att statsservern har varit lite opålitlig).
Troligen kommer det att fungera likadant i UT2k7.
Inte i UT2004, inte inifrån spelet... men jag kan se mina stats online, där kan jag se hur många jag dödat, vilka vapen jag dödat med, vilka vapen jag blivit dödad med, etc etc... I UT2007 är det väl fullt möjligt att du kan kolla sånt i spelet
Ja, men om det blir som i UT2004 så kvittar din ranking. Ingen bryr sig om den, absolut ingen.
Vi har ju länkat till statistiksidan för UT2004 flera gånger
nä precis, rankingen är det ingen som bryr sig om, om det har med åldern att göra vet jag inte, men kanske?
men iallaflall, att ha en viss kills/leva % mojs på epics sida säger exakt INGENTING, och ger inget.
ingen tittar, ingen bryr sig osv..
hadde en noja ett tag i UT2k3, fick 40HS av 100st LG, det var kul, men man hadde panik varje gång man skulle sjuta av LG
så därför slutade man kolla på sidan, mycket bättre efter det mådde man.
R.I.P The_maxx
jag undrar vbara ióm det kommer att finnas någon slags likhet som på bf2 profilen eller är det som på cs eller kollar man ranken på en hemsida
Jag förstår faktiskt inte vad det är för svar du efterlyser? Jag har aldrig kollat BF2-stats, inte heller CS-stats och knappt UT2k4-stats. Länken till statssidan borde väl besvara dina frågor om globala stats (annars kan nog ingen hjälpa dig att förstå).
Vad gäller lokala stats så ser de ungefär likadana ut men är som regel lite mer detaljerade. De gäller då bara den server där de samlas in till skillnad från globala stats som sammanställs från alla servrar som rapporterar stats till Epics master. Om en server väljer att rapportera stats är upp till serverns admin. Jag skulle gissa att de flesta publicservrar rapporterar stats (och stats verkar främst intressera sk "casual players").
tror ni att min dator kommer att kunna klara av det högsta på ut 2007
Det beror nog på vad du menar med "klara av"...
Nu är det ju inte vi som utvecklar spelet så vi kan inte svara säkert men min personliga gissning är att den kommer att klara det galant.