Weapon-Binds
Nu ska vi få lite tips hära
Jag undrar helt enkelt hur ni har era weapon binds.
Jag har:
Assault: Scrollen (Används så pass sällan)
Sheild Gun: Scrollen (Används så pass sällan)
Bio Rifle: 3
Link Gun: G
Shock Rifle: F
Minigun: Ctrl
Flak Cannon: E
Rocket lancher: En av sidoknapparna på musen.
Lightning Gun: R (Även en av sidoknapparna på musen)
8)
Dr. SkruMp <3 #komsi
wasd för movement
lg och shock på mousewheel fram
mini och link på mousewheel bak
rl på shift
flak på ctrl
bio på 3
sköld på q
hoppar på space
Att ha primary fire på t-bordet är inte så underligt som det kan låta. Har läst om "renläriga" som anser att om man har fire på musen kan det sabba siktet litegrann; typ att risk finns att man rycker till när man skjuter. Tror dock att detta fenomen mest tillhör det förgångna
hehe som PC gamers Quake skola
"gå runt din fiende och sjut på han" hehe
måste få tag i den, rätt kul att läsa vare allt ^^
btw har hoppa på Space, ska ta reda på här strax var jag har min andra musknapp till, (två extra på musen, mx510)
--
nu ska vi se som gumman sa.
C=mini.
andra knappen på musen var till att kasta vapen till folk
shift= ducka
R.I.P The_maxx
Weeee
Movment = Piltangenterna och hoppar med Ctrl:)
Vapen, det finns väl bara ett vapen?!?!
Närå, jag har kvar de gamla bindsen från tiden jag ångestspelade NW. Har en MX500 så...
Främre tumknapp = lg och shock
Bakre tumknapp = link och mini
Scroll upp = flack
Scroll ner = rocket
middle mouse = sheild
Bio, binder man den?
Tror jag är i minoritet med piltangenterna
Pilarna känns ändå inte helt omöjligt att spela med.
Men om man spelar med pilarna. Måste man då ha alla weaponbinds på musen? För att ha dom på tangentbordet känns konstigt för det finns inte tillräckligt med tangenter nära pilarna som man kan använda eller?
Dr. SkruMp <3 #komsi
Pilarna + boostdodge borde ha varit en ganska jobbig kombination, lite beroende på vad man använder att hoppa med. Detta problem är ju dock av tämligen akademisk karaktär numera.
Men problemet kan väl kvarstå litegrann vid vissa wall-dodge + jump snabbt i följd. Fast det funkar säkert efter lite övning
Nu ska jag visa facit för er.
T=Framåt
F=Vänster
G=Bakåt
H=Höger
Y=Shock
U=Lightning gun
J=Rocket
N=Link
B=Translocator
C=Bio
X=Crouch
Z=Throw weapon
D=Flake
R=Mini
E=Assault
SPACE=jump
ALT=show scores
Mus vänster=Primary fire
Mus höger=Alternate fire
Mus sidoknapp=Shield
END=suicide
PAGE UP=talk
HOME=teamtalk
NUM8=Change team
NUM9=ready
NUM6=unready
Tjena föresten dac
once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.
Pilarna känns ändå inte helt omöjligt att spela med.
Men om man spelar med pilarna. Måste man då ha alla weaponbinds på musen? För att ha dom på tangentbordet känns konstigt för det finns inte tillräckligt med tangenter nära pilarna som man kan använda eller?
jag har pipedswitchedweapon, konffat flera vapen på en tangent, på det sättet får man med allt det viktiga, men det är såklart inte det ultimata varje gång.. tex om jag behöver ha rl på engång utan att behöva ta fram lg:n först.
thank you, come again
jag wasdar, med hopp på space. Piltangenterna försvann ganska snabbt, men det var kul att börja veva med mus och tgb i gamla quake. tgb-polarna fick spö så det stänkte ;).
Övriga binds:
MW up: LG och Shock piped (tack nosnos)
MW button pressed: shieldgun
1: Bio
2: Mini
3: RL
Q: Flak
E: Link,, tror jag.
E = LG
F = Shock
G = Bio
R = Mini
Q = Flak
2 = Assault
Schroll upp = Link
Schroll ner = Rocket
Schroll = Shield
Shift = Throw weapon
Schroll Lock = Quit
Enter = Suicide
Att ha primary fire på t-bordet är inte så underligt som det kan låta. Har läst om "renläriga" som anser att om man har fire på musen kan det sabba siktet litegrann; typ att risk finns att man rycker till när man skjuter. Tror dock att detta fenomen mest tillhör det förgångna
Ibland när jag spelar online (insta) så börjar jag rycka tilll bara för att öka träffprocenten, likt en snärt med musen.Det fungerar faktiskt och är inte av "ondo" om man gör det medvetet som jag (Spelar bara ut2004-demot nu)
Att rycka in skotten är vanligt tror jag i insta. Jag brukar också spela så. När det stämmer är det skönt som fan. Tyvärr blir man väldigt pingkänslig med den tekniken så jag försöker lära mig av med det värsta.
once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.