Medlem
Server transfer

Jag har tittar runt lite och försökt hitta mer information angående server transfer men inte direkt hittat något konkret.

Någon som känner till om man kommer kunna flytta sin char till en annan server gratis eller hur kommer det fungera?

Är lite trött på att spela på en low pop server där man nästan aldrig springer på någon.

Inaktiv

Jag själv har inte hört talas om någon Server Transfer-funktion.
Du får nog istället ta och skapa en helt ny gubbe.

Medlem

Det kommer komma har utvecklarna sagt. Det tog ett bra tag innan wow fick det också t.ex.

Spelar också på en lowpop OpenRvr server men ju högre man klättrar i lvlarna desto mer folk ser man, tycker inte det stör nämnvärt.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Verkar vara på G:
"With the arrival of 1.0.4 we are now one step closer to offering Character Transfers from low population servers to medium population servers and the final stages of testing have begun. We’re excited to share all the details, keep an eye on the WAR Herald for more information and to find out how you can help us test the Free Character Transfer service in the coming days!"


signatur

War never changes.

Medlem

Undrar om man kommer kunna flytta från highpop servers och från core till open rvr..

Är sjukt trött på core, bara en massa carebears.. ;<

Medlem

Länk:
http://herald.warhammeronline.com/warherald/NewsArticle.war?i...

Alltså, gratis transfers sker från både high och low populated servrar, med guild och all om så önskas. Det kommer senare också komma listor på vilka servrar som är tillgängliga att flytta till.

Skrivet av Ramblemoe:

Undrar om man kommer kunna flytta från highpop servers och från core till open rvr..

Är sjukt trött på core, bara en massa carebears.. ;<

Beror på om det finns någon open RvR med på listan...


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Inaktiv

Server transfers är bra att det erbjuds dock tror jag inte att det är en bra lösning i detta skede för warhammer....

Detta kommer medföra köer på populära servrar och så kommer det bli wine om det istället för låg population som det är nu.

EU servrar:
Förmidagar är det low-low på alla utom en nämligen Eltharion.
Kvällar med-high på dom flesta destruction servrar och low-med på dom flesta order servrar.

Det bästa dom kunde göra är att merga servrar iom dom har siffror på antal speleare dock kommer detta förmodligen funka bra för order men inte för destruction som redan idag har gott om folk. Faktum är dock att det fattas spelare på order sidan och detta måste balanseras ut på något sätt.

(Förstår inte riktigt varför dom spenderar 5 år med att balansera klasser, minigames osv och sedan lämnar spelplanen fri. Detta är samma sak som att man drog randompjäser i schack och kastade en tärning om hur många pjäser man ska ha tror inte schack skulle överlevt särskillt länge om reglerna var sådana. Jag tycker mytic mer eller mindre har kastat bort allt arbete man laggt ner på balancering iom detta enkla faktum)

Personligen hoppas jag att flera väljer att rerolla order då det verkar vara det enda som faktiskt skulle funka då servermerge osv inte löser problemet dom flesta servrar skulle få bra på ordersidan men katastråf på destruction sidan...

Medlem

Nej detta medför inte fler köer på populära servrar, dom kommer att lägga ut en lista med servrar som folk från low/high servrar kan flytta till. När den servern fått upp sin population till ett visst antal så får en annan server platsen.


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Inaktiv

Absolut vettigare isf

Medlem

Jag spelar för tillfället på servern: Sea of dreams. Men vill byta till Servern : Eltharion.
Vet att de va gratis server transfer med vissa core servra, men vet inte hur det är med open rvr.
Gick till deras hemsida och klicka på server transfer och kom till denna sida https://accounts.eamythic.com/ . Jag har inget account där så jag klicka för att skapa ett nytt. När man kommer till sidan där man ska skriva in sin cd key så får jag bara invalid code. har testat skriva den med och utan strecket.
Någon som vet hur de här funkar ?

Inaktiv
Skrivet av Wrole:

Jag spelar för tillfället på servern: Sea of dreams. Men vill byta till Servern : Eltharion.
Vet att de va gratis server transfer med vissa core servra, men vet inte hur det är med open rvr.
Gick till deras hemsida och klicka på server transfer och kom till denna sida https://accounts.eamythic.com/ . Jag har inget account där så jag klicka för att skapa ett nytt. När man kommer till sidan där man ska skriva in sin cd key så får jag bara invalid code. har testat skriva den med och utan strecket.
Någon som vet hur de här funkar ?

Har för mig att du just nu leker runt på den Amerikanska sidan, kolla www.war-europe.com istället!

/L1ghtF00t_

Inaktiv

Inget sagt i denna tråden stämmer. Allt är baserat på hur det funkar hos Mythic på de amerikanska servrarna och med största sannolikhet kommer det inte fungera likadant i europa.

Information på www.warhammeronline.com av bla. Mark Jacobs gäller inte för oss eftersom vi spelar på de europeiska servrarna som tas omhand av GOA, inte Mythic. Mythic har sedan en månad tillbaks tillåtit server transfers.

GOA har sagt:
Character transfers will be available, and it is one of our highest priorities at the moment. Our account management system being different from Mythic?s, an adaptation and additional tests are necessary, but they should be available before the year?s end.

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=8887...

GOA har totalt fuckat upp det hos oss i europa. war-europe.com är ett skämt, vi har ingen realm war sida, vi får inga uppdateringar om när nya patcher ska komma upp, servrar crachar dagligen, ingen public test server och nu det senaste slaget i ansiktet: ingen server transfer förrän vid jul (om vi har tur).

Skicka ett mail till Mythic genom http://herald.warhammeronline.com/feedback/index.php är det bästa sättet att bli av med GOA. Mythic slog för 2 veckor sedan ihop Oceanic (Australien och Nya Zeeland) med USA servrarna. Oceanic kördes precis som EU av ett företag som inte skötte sig.

Medlem
Skrivet av Troppen:

Inget sagt i denna tråden stämmer. Allt är baserat på hur det funkar hos Mythic på de amerikanska servrarna och med största sannolikhet kommer det inte fungera likadant i europa.

Du skrev det jag inte orkade..

1
Skriv svar