Datorn fryser efter 5 min i WOW

Inaktiv
Datorn fryser efter 5 min i WOW

Hej, jag har ett problem med min Vista från 07.
Efter ca 5-10 minuter i WOW så fryser sig datorn och massor av pixlar blir jättesynliga, detta gör att jag måste stänga av datorn, och då kan det hända att den inte vill ha någon bild. Det ända man hör är inloggningsljudet.
Man kan försöka att stänga av och sätta på datorn dagarna efter, ibland så vill den starta, ibland inte.

Vad kan det vara för fel, jag misstänker att något är fel på grafikkortet.

Men är inte så haj på datorer.
Tack i förhand

Öppnat datorn och tagit bort allt damm som har samlats där sen 2007? Och sen skulle jag rekommendera dig att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Yes det har jag, den e helt fri från damm.
Och jag har installerat alla drivrutiner för grafikkortet. Nvidia 8400 GS heter den.

Hmm, det känns som att grafikkortet har blivit skadat på något sätt, men jag är inte helt säker... Kan du försöka ta en bild på hur det ser ut när detta händer?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Väntade hela dagen med att försöka ta ett screenshot av felet, datorn klarade av att inte frysas ändå till kl 00:00. Då den fryste till.
Vad jag har märkt nu på de senare gångerna problemet uppstått är att auto image adjust framgår väldigt ofta, men bara nu de senaste gångerna.
Sen får jag felmeddelandet, "Bildskärmsrutinen nvlddmkm slutade fungera men har återställts".

Jag e helt försvirrad

1
Skriv svar